יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', שוחח הבוקר (ראשון) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM על היערכות מפלגתו לבחירות: "ברוך השם אנחנו עובדים קשה כדי שתקום ממשלת ימין על מלא. המפתח לממשלה כזאת עובר דרכינו, אני מקווה שנצליח ובזכותנו כל הימין יצליח. ממשלה שתתקן את מה שצריך בבית המשפט, תוציא את המסתננים, תעשה טוב, זה לא יקרה ביום אחד. יש התחייבות של כולם שבמידה וקמה ממשלת ימין מלאה על האצבעות שלנו, כולם נכנסים ולוקחים אחריות, יש לנו מחלוקת נוקבת עם יאיר לפיד ומרב מיכאלי".

על הביקורת שהטיח כלפיו יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, השיב סמוטריץ': "ההתבטאויות של ניצן נגדי בימים האחרונים רק חושפות את הצביעות של השמאל, אפס סובלנות ויכולת לנהל ויכוח ענייני מכובד וערכי. שיח ההכפשות רק מלמד עד כמה השמאל שמציג עצמו נאור וליברל – הוא חשוך וקיצוני וסותם פיות ולא מסוגל להכיל דעות אחרות משלו. אם השמאל יחזור לשלטון זו תהיה סכנה לזכויות הפרט, חד משמעית".

כשנשאל על חוסר ההישגים, לשיטתו, של ממשלות הימין עד כה, ענה: "יש לי ביקורת קשה על נתניהו אני חושב שבממשלה הבאה נהיה חזקים כי בלעדינו לא תהיה ממשלה ולכן נגרום לו לעשות דברים שהוא לא עשה בעבר. כשהימין בשלטון הוא צריך להילחם על כל הישג. 40 שנה הימין בשלטון, רק לא השכיל להבין לעשות מה שצריך כדי שיוכל לשלוט באמת, ולא רק כאילו לשבת ליד שולחן הממשלה. לא הסכים לטפל במערכת המשפט, לא לטפל בשליטת השמאל בכל מוקדי הכוח במדינת ישראל. אם אני מבין נכון את מה שאומר ינון, אני מקווה שאחרי 40 שנה תקום ממשלה ימנית אמיתית".

על התפקיד שיקבל שותפו, איתמר בן גביר, בקואליציה העתידית, אמר סמוטריץ': "הוא יהיה שותף בקואליציה בעזרת השם, אני לא עסוק בתפקיד שלי ולא בתפקיד שלו. אני לא אתן להחרים אותו, בעזרת השם גם בזכותו תקום כאן ממשלת ימין, אני מקווה שגם הוא יקבל על עצמו את הכללים של איך מתנהלים בתוך קואליציה".

על התמיכה האפשרית של מפלגת רע"מ בקואליציה אמר: "בשום פנים ואופן, מי שכופר באתוס של מדינת ישראל כמדינה יהודית. אני מחכה ליום בו ערביי ישראל יצמיחו הנהגה שמקבלת את מדינת ישראל כמדינה יהודית, שותפה מלאה, לצערי הרב מנסור עבאס לא שם. הוא לאומן, הוא מזדהה עם הגרועים שבאויבינו. חזבאללה, חמאס, איראן. אנחנו לא נהיה חלק מזה, הם לא שותפים לגיטימיים".

"אני מאוד קווה שגדעון כמו בנט ישימו בצד את המשקעים והשאיפות האישיות, כרגע זה לא רלוונטי, שימו במרכז את הערכים הלאומיים הימניים היהודים והציוניים, את טובתה של המדינה, ויצטרפו לממשלה של המחנה הלאומי. ממשלה שחברים בה סער, בנט, ליברמן, לפיד, העבודה... זו ממשלת שמאל, אני לא אוכל לקדם בה אף אחד מהערכים שלי. המושג של רוב לקוח מהכנסת, זו ממשלה שלא תתקן את מערכת המשפט. זו ממשלה שלא תקדם, ליברמן הפך את עורו נגד חוק הלאום ונגד פסקת ההתגברות. ליברמן הוא פוליטיקאי ציני, מסוכן ביותר במדינת ישראל אפס ערכים ואידיאולוגיה הכול אישי וחסר אחריות. האדם התבטא כנגד קהילת הלהט"ב, השמאל מחבק אותו ומלטף אותו רק בגלל שהוא רוצה להעיף את נתניהו".

בראיון לגדי נס ברדיו צפון 104.5FM התייחס סמוטריץ' ליו"ר ימינה נפתלי בנט: "הוא אומר את האמת ואני מציע לכולם להקשיב לו. בנט אומר לאורך כל הקמפיין שני דברים:אחד, אני שם הכל בצד, ושתיים- אני הולך להרכיב ממשלה בלי נתניהו. אם בנט רוצה להיות ראש ממשלה והוא יחד עם סער, כמו שאמרו אתמול והם רוצים להרכיב ממשלה בלי נתניהו, זה אומר ביחד עם השמאל. כמה אפשר לזלזל באינטלגנציה של הציבור. מה שכואב לי אצל בנט זה שיש פה מלחמת אגו: 'אני אראה לו מה זה, הוא פגע בי'. ילד כאפות, סמרטוט. כל עולם המושגים הזה לקוח מגן ילדים".