סערת ברדוגו: בגלי צה"ל הגיבו היום (ראשון) לעתירתה של מפלגת תקווה חדשה בראשות ח"כ גדעון סער לוועדת הבחירות המרכזית נגד שדר התחנה, הפרשן יעקב ברדוגו. מפקד התחנה הצבאית, מר שמעון אלקבץ, ביקש שלא לדון בעתירה בטענה שביומיים שנותרו עד ליום הבחירות, ייערכו משדרים מיוחדים עם ערוץ הכנסת, במסגרתם ברדוגו ישמש רק כפרשן, וממילא, לדבריו, ערוץ הכנסת הוא שאחראי על עריכת המשדר.

בתקווה חדשה לא נשאור חייבים: "הניסיון של מפקד גלי צה״ל מר שמעון אלקבץ למנוע מוועדת הבחירות המרכזית לדון בעתירה נגד מר ברדוגו מעידה שמר אלקבץ יודע היטב שהתחנה תחת פיקודו הפכה לכלי תעמולה פוליטי של נתניהו. לא יעלה הדעת שכספי משלם המיסים - מתקציב הביטחון - משמשים כלי לתעמולה פוליטית הכי בוטה שהייתה אי פעם במדינת ישראל. אנו דורשים כי הופעות התעמולה של ברדוגו יופסקו באופן גורף לפחות עד לאחר סגירת הקלפיות. טענתו של מר אלקבץ כי יקיים היום 'שיחת חידוד' עם מר ברדוגו הינה בדיחה מביכה".

שמעון אלקבץ (צילום: פלאש 90)
שמעון אלקבץ (צילום: פלאש 90)

בתוך כך, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט ביהמ"ש העליון עוזי פוגלמן, התייחס לשיחת החידוד שהבטיח מפקד גלי צה"ל מר שמעון אלקבץ לערוך למר יעקב ברדוגו וקבע: "חזקה על גל"צ ועורכיה שיסבירו לברדוגו היטב את המותר והאסור". השופט החליט שלא לדון בטענות לתעמולה לגופן בשל הודעת גל"צ שתכניתו של ברדוגו לא תשודר עד לסוף הבחירות. השופט ציטט בהחלטתו דבריה של השופטת א' פרוקצ'יה בדבר חשיבות ההגינות בשידורי גל"צ. 

כזכור, מפלגת תקווה חדשה פנתה בשבוע שעבר לאלקבץ בדרישה להפסיק את שידוריו של ברדוגו. במפלגה טענו כי שידוריו מהווים תעמולת בחירות וכי "ברדוגו הפך את הזכות שניתנה לו לשדר בתחנה לאמצעי תעמולה מובהק". למכתב צורף קובץ המכיל מספר רב של התבטאויות של השדר, אשר על פי תקווה חדשה, עולה מהן "רצף אמירות מתמשך שעניינן כפול: סיוע פעיל וברור לתעמולת הליכוד ובנימין נתניהו, לרבות חזרה על מסרים המלווים את הקמפיין באופן התואם את מועד פרסומם ותעמולה מכוונת נגד תקווה חדשה ובעיקר נגד העומדים בראשה, היו''ר גדעון סער ומספר 2 במפלגה, חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון".

חלק מהציטוטים אשר נשלחו לאלקבץ הכילו אמירות כגון: "מפלגה של עריקים מבולבלים, מפלגה של אולפנים. סער מתפוגג ונבהל. אם הם יעברו את אחוז החסימה הפליטים האלה ינסו להיכנס לליכוד, גדעון סיים את התפקיד שלו. הנשיא שולח רמז לשחקנים הקרובים לסער שהוא פה, הוא ידאג לחיבורים הללו. הוא אומר לסער ותומכיו, חברים אל תדאגו חלום ראש הממשלה לא מת, זה בידיים שלי ואני יכול לעשות חיבור לא שגרתי".