סוגיית היעדר הייצוג הנשי במפלגות החרדיות עולה לדיון בכל מערכת בחירות מחדש. את הסערה הנוכחית בנושא עורר שר הפנים אריה דרעי, לאחר שאמר היום (ראשון) כי "זה נגד תפיסת העולם" של נשים להתמודד בבחירות מטעם רשימת ש"ס.

"החינוך שלהן הוא שהמרחב הציבורי הוא לא עבורן. אם היה אפילו חצי אחוז מהנשים שלנו שהיו חושבות שהמרחב הציבורי הוא מקומן היינו עושים את זה, אבל זה לא קיים". כאמור, ההתבטאות עוררה סערה במערכת הפוליטית וברשתות החברתיות.

מרב מיכאלי, יושבת ראש המפלגה היחידה שמתמודדת בבחירות, צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי: "זה החינוך שלהן". שמעתן? זאת הסיבה שאין נשים במפלגות החרדיות. אבל מי קבע מה החינוך שהן יקבלו? רבנים. בנים. זאת הסיבה ולא שום חרטוט אחר. לידיעת דרעי, המקום הטבעי לנשים הוא בעולם שוויוני".

אביגדור ליברמן, שכבר מתכתש עם דרעי זמן רב, ובמידה רבה ממקד את הקמפיין שלו בביקורת קשה על המפלגות החרדיות, כתב בטוויטר כי: "השר להדרת נשים אריה דרעי קובע את מקומן של מחצית מהאוכלוסייה בישראל. ביום שלישי נראה לו את מקומו הטבעי שלו ונטיס אותו ואת חבריו ליצמן וגפני לאופוזיציה".

עודד פורר, חבר הכנסת מישראל ביתנו שעומד בראשות הועדה לקידום מעמד האישה, כתב גם הוא בטוויטר: "לכל מי שזה לא ברור לו, אי אפשר לקדם שוויון מגדרי כשש"ס ויהדות התורה נמצאות בקואליציה! ביום שלישי שולחים את דרעי, ליצמן ובן-גביר לאופוזיציה. צאו להצביע!".