איראן איימה לפגוע בבסיס צבאי בארצות הברית ובבכירים בצבא האמריקאי, כך פורסם הערב (ראשון) בסוכנות הידיעות AP, מפי גורמים בכירים בצבא האמריקאי.

לדבריהם, על פי הסוכנות לביטחון לאומי, משמרות המהפכה באיראן דנו בתקיפות נגד בסיסים אמריקאים, בהתבסס על תקיפות שאירעו באוקטובר שנת 2000, כאשר סירה קטנה עגנה לצד נמל עדן בתימן, ובה נהרגו 17 מלחים. עם זאת, הפנטגון, מועצת הביטחון הלאומי ו-NSA, סירבו להתייחס לפרסום. 

גורמי המודיעין, שלא הוסמכו לדון בענייני ביטחון לאומי ועל כן נותרו אנונימיים, אף חשפו איום לפיו משמרות המהפכה תכננו לחסל את הגנרל ג'וסף מרטין, תוך תכנון לחדור לבסיס הצבאי המשמש כמקום מגוריו של הגנרל.

כמו כן, האיומים מאותו הדיון של חברי משמרות המהפכה, נשמעו מפיהם של לוחמי כוח קודס, כנקמה על חיסול מנהיגם לשעבר, קאסם סולימאני, שחוסל בבגדד בינואר 2020. 

עוד נטען כי בשיחות הללו, מפקדי הצבא האיראני הביעו את אי שביעות רצונם ממתקפותיהם נגד האמריקאים עד כה, בייחוד ממתקפת הטילים בבסיס עין אל-אסד בעיראק, ימים ספורים לאחר חיסולו של סולימאני. זאת, מאחר ואף גורם אמריקאי לא נהרג בתקיפה.

האיומים מצד משמרות המהפכה היו לסיבה העיקרית להגברת האבטחה סביב הבסיס האמריקאי, פורט מקנייר, ששוכן באזור הומה אדם בעיר וושינגטון. זאת ועוד, בכירים בהנהגת העיר וושינגטון, ניסו לסכל את תוכנית הצבא האמריקאי להקים אזור חיץ מאזור תעלת וושינגטון. מכיוון שכך, הצבא האמריקאי לא שיתף במידע על אודות האיומים על הבסיס הצבאי. 

במהלך פגישה מקוונת שנערכה בחודש ינואר, בה נכחו בכירים במערכת הביטחון האמריקאית, הגנרל עומאר ג'ונס טען כי ישנם איומים "אמינים וספציפיים" נגד מנהיגי הצבא המתגוררים בבסיס. עם זאת, האיום הביטחוני הספציפי בו שיתף, היה על אודות שחיין שהגיע לבסיס ונעצר. במהלך אותה הפגישה, גורמים אחדים הביעו סקפטיות מפני האזהרות שהושמעו. "מדובר בשחיין, האם הוא ידע איפה הוא נמצא? אולי הוא פשוט שחה והגיע בטעות לאזור?", כך נטען. עם זאת, הגנרל ג'ונס עמד על כך בדיונים, שעל אף שדוגמאת השחיין אינה מהווה אינדיקציה ממשית, הוא הבהיר כי מדובר באיומים ממשיים.

אלינור הולמס נורטון, נציגת המחוז בו שוכן הבסיס הצבאי, טענה בפני הקונגרס כי מאז אותה פגישה מקוונת בה הושמעו לראשונה האזהרות מפני התקיפה, הפנטגון לא סיפק כל מידע נוסף שהצדיק את האבטחה סביב הבסיס. "שאלתי במשרד ההגנה האם להסיר את ההגנה מכיוון שאין כל הוכחה לאיום ממשי. ההצעה שלהם לאבטחה הייתה שלא לצורך", סיפרה.