תיק סגור: הפרקליטות הודיעה היום (ראשון) על סגירת התיקים נגד אפי נוה והשופטת כרייף בפרשת "מין תמורת מינויים". בנוסף, אתי כרייף הודיעה על פרישה מכס השיפוט. לאחר שמיעת כלל הטיעונים שהעלו הסניגורים בשימוע ולאחר שקיים מספר דיונים, החליט המשנה לפרקליט המדינה, מומי למברגר, לאחר התלבטות, שאין סיכוי סביר להרשעה בתיק זה, וכי על אף ממצאים עובדתיים קשים שעלו מן החקירה העולים לכאורה כדי מעשים פליליים, יש לגנוז את התיק.

למברגר סובר שבקשר שבין נוה וכרייף היה "מניע מעורב", כלומר, הקשר האינטימי ביניהם לא הביע בהכרח את רצונה של כרייף תמורת יחסי מין, אלא הקשר שלהם היה בנוי גם סביב בקשותיה לקידום במינוי אך לא רק.

עוד כתב בהחלטתו כי בכל אשר קשור להתכתבויות בין נוה לאיילת שקד, שנמצאו בטלפונים אותם פרצה עיתונאית גלי צה"ל הדס שטייף בעזרת צד ג', לא עלה חשד לפלילים והדברים לא נחקרו.

אתי כרייף (צילום: אתר הרשות השופטת)
אתי כרייף (צילום: אתר הרשות השופטת)

למברגר ציין בסיכום המסמך, כי היה סבור לאורך החקירה שכרייף כן תועמד לדין באשמת השמדת ראייה, זאת גם מכורח היותה שופטת, אך בשל התחייבותה שלא לשוב לכס השיפוט, החליט שלא להעמידה לדין באשמה זו.

עורכי הדין בעז בן צור, כרמל בן צור\ גיא רוה והדר גולדשטיין המייצגים את נוה מסרו בתגובה: "היום נסגר תיק שלא היה צריך לבוא לעולם. כזכור, החקירה נגד עו"ד נוה נפתחה לאחר שהתבצעו עבירות פליליות כלפיו. מכל מקום, על אף שחקירה זו לא היתה צריכה להתקיים, טוב שלאחר בחינה מעמיקה - העובדות התבררו והדברים הועמדו על מכונם. יש לברך אפוא על כך שבסופה של דרך התקבלה ההחלטה הנכונה".

כזכור, בדצמבר 2019 התפוצצה הפרשה, זאת לאחר שפורסמו התכתבויות פרטיות של מי שהיה יו"ר לשכת עורכי הדין, ודמות בעלת השפעה ציבורית רחבה, עו"ד אפי נוה. אותה פרשה נחשפה על ידי הדס שטייף בגלי צה"ל, שהוציאה את ההתכתבויות הללו, כאמור, על ידי פריצה לא חוקית. גם בנימוקי סגירת התיק על ידי למברגר, צוין לא אחת כי הייתה חשיבות לאופן מציאת הראיות ולהלך הרוח התקשורתי שליווה את הפרשה לכל אורכה.

עוה"ד נתי שמחוני ואופיר סטרשנוב, מסרו כי "אנו מברכים על ההחלטה המתבקשת לסגור את התיק כנגד כב' הש' כרייף. אנו חדורי אמונה כי לא נפל כל רבב בהתנהלותה. לאורך כל הדרך,  הייתה כב' הש' כרייף סמוכה ובטוחה בחפותה המלאה. כב' הש' כרייף נבחרה, כדין, לכהונת שיפוט ברוב גדול בוועדה למינוי שופטים, ובתמיכת נשיאת ביהמ"ש העליון דאז, וזכתה לתשבחות רבות על תיפקודה. אנו מצרים על העוול הכבד ועוגמת הנפש שנגרמו לה, למשפחתה ולמערכת המשפט.  בשל כך, ומתוך רצון למנוע את המשך הפגיעה הקשה הגיעה כב' הש' כרייף, בלב כבד, להחלטה לפרוש מכס השיפוט".

עורכי הדין דודי זילברבוים ויוחאי שפירא המייצגים את הדס שטייף מסרו בתגובה: "לעיתונאית הדס שטייף הגיע מידע מאומת ומגובה בראיות כשרות על מעשים חמורים בהם מעורבים נוה ואחרים במערכת המשפט, שחלקם טרם נחשף לציבור. המשנה לפרקליט המדינה, שלמה למברגר, קובע כי היתה חובה לחקור את הממצאים הקשים ששטייף חשפה ומציין כי נמצאה תשתית ראייתית נגד השופטת בדימוס אתי כרייף ועו"ד אפי נוה באישומים של מרמה והפרת אמונים. בתום תהליך שבו נחשף מידע מדאיג כולל הדלפות משיחות של היועץ המשפטי עם אפי נווה, התקבלה  ההחלטה. הדס שטייף מילאה את חובתה העיתונאית ואזרחית, היא הוכיחה שלחץ ואיומים אינם פועלים עליה, והיא תמשיך לקיים את שליחותה ללא מורא או פחד".