חברות עסקיות מנצלות את הפסח הקרוב להשקת פטנטים שיקלו על החוגגים לצלוח בראש שקט יותר את אירועי החג. לנוכח צפיפות התנועה הצפויה בכבישים בחג, משיקה חברת SerVision (סרוויז'ן) בניהול אבי זינו, השייכת לאדי מערכות, ערכת בטיחות לזיהוי רכבים בשטחים מתים שבקרבת הרכב.

מדובר בשטחים המוסתרים בזמן הנסיעה מעיני הנהג על ידי גוף הרכב עצמו. המערכת מבוססת על טכנולוגיית רדאר המיידעת את הנהג בכל פעם שרכב או אובייקט מגיח מצדו האחורי של הרכב, בעת כוונת הנהג לצאת לעקיפה.

טכנולוגיית רדאר נמצאת בשימוש יצרני הרכב ומאפשרת זיהוי מהיר בדיוק מרבי תוך פעולה בכל מזג אוויר, ביום ובלילה. מבין עשרת דגמי הרכבים הנמכרים ביותר, בשמונה אין מערכת לזיהוי שטחים מתים. המערכת ניתנת להתקנה במחיר של 1,690 שקל.

ואילו חברת מולטילוק משיקה ערב הפסח את הדור הבא של הצילינדרים. מדובר במערכת נעילה המשלבת טכנולוגיה עם אלמנטים חדשניים, כולל קפיץ אלפא כפול, מערכת פינים טלסקופיים ותוספת מנגנון בריח נעילה. המחיר לצרכן הוא 700 שקל.

מנכ"ל החברה שמוליק שטרנשוס: "ערב החג, ולאור העובדה שהעולם משתנה ללא הרף ויש צורך בפתרונות לבטיחות בני המשפחה, מולטילוק משיקה את הדור הבא של מערכות הנעילה ברמת ביטחון גבוהה ביותר".