כשליש מהישראלים יצבעו את הבית לקראת פסח, כך עלה היום (שני) מסקר שנערך עבור חברת טמבור על ידי מכון רושינק. יותר ממחציתם נוהגים לצבוע מדי שנה את הבית. כ־70% מאלה שיצבעו את בתיהם סיפרו כי הם יבצעו את עבודות הצביעה בעצמם.

מהסקר עולה עוד כי הצבע המועדף על ידי הישראלים לצביעת הבית הוא לבן והאזור הנפוץ ביותר בבית לצביעה הוא הסלון. עוד עולה מהנתונים כי שלושת השיקולים העיקריים בבחירת הצבע לבית הם הגוון שלו, העובדה שהוא עשוי מרכיבים שפחות מסוכנים לנשימה והעמידות שלו לאורך זמן. שליש מהמשתתפים בסקר ציינו שהם משתמשים בצבע אקולוגי.

"נתוני הסקר מצביעים בבירור כי רמת המודעות של הישראלים בכל הנוגע לסביבה ירוקה ובריאה מצויה במגמת עלייה והנושא מהווה שיקול משמעותי אצל הצרכן, הבוחר את הצבע שילווה את קירות ביתו לכמה שנים טובות", ציין סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי בטמבור שלום דניאל. "השנה האחרונה הדגישה עד כמה אנחנו נמצאים בתוך חללים סגורים, ומכאן החשיבות לאוויר שאנחנו נושמים בתוך הבית".

מסקר נוסף שנערך לקראת החג, בנוגע להרגלי הניקיון של הישראלים, עולה כי בעקבות משבר הקורונה 35% מהישראלים מנקים את הבית יותר מאז פרוץ המגיפה לפני כשנה. 43% ציינו שמאז פרוץ הקורונה הם הגבירו את השימוש במוצרים אנטי בקטריאליים.

מהסקר, שנערך על ידי מכון רושינק עבור המותג ניקול מבית קימברלי קלארק, עולה עוד כי כמעט 80% אחראים על ביצוע מטלות הבית בעצמם, או שחולקים את משימות הניקיון עם בני הזוג. 5% בלבד משתמשים בשירותי עוזרת בית או חברת ניקיון.

מהסקר עולה עוד כי כ־50% מהישראלים מנקים את הבית לפחות פעם בשבוע ו־60% מהישראלים ינקו את הבית באופן יסודי לקראת פסח.
13% אמרו שהם מנקים את הבית לפחות פעם ביום, 19% מהנשאלים מנקים את ביתם בין פעמיים לשלוש בשבוע, 48% מנקים את הבית פעם בשבוע ו־14%פעם בשבועיים. 5% נוספים מנקים את הבית פעם בחודש. מטלת הניקיון השנואה ביותר על כשליש מהם היא ניקוי חלונות.

39% מהנשאלים השיבו כי לדעתם המטבח צריך להיות האזור הכי נקי בבית, 28% הצביעו על חדר השירותים והאמבטיה, 17% אמרו שחשוב שהסלון יהיה החלל הכי נקי, ו־1% בלבד אמרו שחדר הילדים אמור להיות האזור הנקי ביותר.

"נתוני הסקר מצביעים על כך שלישראלים יש מודעות גדולה לניקוי הבית במשך כל השנה, וששנת הקורונה הגבירה את המודעות שלנו להיגיינה אישית לניקיון הבית", ציינה מנהלת השיווק של מותג הניקיון ניקול ענת בבלי. "בדומה לכלל השוק אנו מזהים עלייה של 29% במכירות של עזרי ניקיון, בישול ואפייה לקראת פסח".