הליכוד פרסם היום (שני) תגובה להתחייבות הפומבית של יו"ר ימינה, נפתלי בנט, אשר חתם אמש בשידור בערוץ 20 על מכתב לפיו לא יישב בממשלה תחת יאיר לפיד, בתנאי שנתניהו יחתום על התחייבות שלא להקים ממשלה בהסתמכות על מנסור עבאס.

"‏בנט ממשיך להתחמק מלהתחייב למה שביקשנו ממנו כבר שבועות: ממשלה שבה ללפיד לא יהיה חלק. מי שמצביע לליכוד יקבל את בנט בממשלת ימין יציבה. מי שמצביע לבנט יקבל את בנט בממשלה עם לפיד", נכתב בהודעת הליכוד.

בתוך כך, שוחח הבוקר בנט עם אראל סג"ל בתוכניתו ב-103FM, ואמר: "אני לא בכיס של אף אחד, לא בכיס של ביבי או רק לא ביבי, אני בכיס של עם ישראל. אני איש ימין, לא אכתיר ממשלה בראשות השמאל, כולל לפיד, ושום דבר לא השתנה בדבר הזה. מה שכן קרה זה שערוץ 20 הזמין אותי ואת ביבי לשני ראיונות והוא ברגע האחרון שוב לא הגיע.

"הייתי שואל אותו מה אתה מתכוון לעשות כדי לטפל במיליוני הצעירים שאין להם סיכוי לדירה ובמיליון תושבי הנגב שהופקרו? אבל הוא לא הגיע. לכן, אמרתי לו שיצהיר שהוא לא ישתף פעולה עם עבאס. בשורה התחתונה יש עוד 24 שעות, יש מאזינים שרוצים כאן ממשלה של אנשים אכפתיים. אני לא אתן ללפיד, ביבי או מישהו אחר לגרור אותנו לבחירות חמישיות. לא מתחייב לאף צד על כלום, מתחייב שלא יהיו בחירות חמישיות".

סג"ל שאל את בנט מדוע הוא מסרב לשבת תחת לפיד, מכיוון שאמר שהפעם הבחירות הן בעיקר על כלכלה, ולפיד אינו שמאלני בעמדותיו הכלכליות. על כך השיב בנט: "בסוף יש 80 מנדטים לימין ו-30 לשמאל. אני חושב שהממשלה הזו כושלת. אני בא ואומר שמי שרוצה להיתקע באינספור מערכות בחירות... מי שרוצה שינוי - רק אני הכתובת, לא מפלגת האווירה של גדעון שזה כחול לבן 2, בטח לא לפיד שיהיה בטוח באופוזיציה. אני לא מוכן להתחייב לשבת עם ביבי או לא, אני מתחייב לממש את תכנית סינגפור".

"ברור שתקום ממשלת ימין, אבל כולם מוזמנים. אני לא מחרים אף אחד. לכל השמאל ביחד אין 35 מנדטים, אז מה אתם רוצים, שנביא ממשלת שמאל? אני יודע דבר אחד - עם ישראל ייכנס לקלפיות ונצטרך כאן אנשים שצריכים לעבוד. תחשבו מי טיפל בקורונה כמו שצריך ומי היה שם במערכת החינוך עם חמש יחידות מתמטיקה. מי ניהל פה בצורה רצינית את הדברים. אם הייתה לך חברה עסקית בידי מי היית מפקיד?", הוסיף בנט.

"לנתניהו יש זכויות, אני לא בכת של שונאי נתניהו, אבל מי שמסתכל ימינה ושמאלה בעין מפוכחת רואה שישראל לא מנוהלת. הייתה פה שנה שיכלה להיות אחרת לגמרי, אבל אני מסתכל קדימה ואני לא רואה שם מישהו שיודע לנהל את העסק", המשיך.

"אני מאוד מכבד את הדמוקרטיה ואת עם ישראל ומה שיצביעו אנחנו כמובן נכבד, כי זו דמוקרטיה. דבר אחד אני יכול להגיד, תעודת הביטוח היחידה לא להגיע לבחירות חמישיות כי יגררו אותנו לשם, היא להקים פה ממשלה טובה ומקצועית שאכפת לה, בסוף כשאתה  בוחר אתה בוחר בני אגדם והשאלה מה אתה רוצה. אנשים מסורים מקצועניים שבאים לעבוד או חבורת פוליטיקאים, זה הסיפור בסוף. זה לא ימין או שמאל. אני איש ימין, אני בשונה מנתניהו שתמיד הולך עם השמאל, בסוף אני נאמן לערכים שלי ולאמונות שלי במיוחד שזה גם רצון העם, 80 מנדטים. בסוף, במקום להתווכח על זה השאלה היא לא בין ימין ושמאל כי זה רק ימין, השאלה איזה", הוסיף בנט.

" אם יש הצלחה זה רק ביבי אם יש כישלון זה כל הממשלה. אי אפשר וזו לא מנהיגות, יש פה שיטה קבועה שעל הצלחות זה רק הגיבור העל נתניהו וכישלונות זה כל הממשלה. אני בא לעבוד, כביצועיסט שאכפת לו", סיים בנט את דבריו.