רוברט אילטוב, מי שהיה חבר הכנסת ויו"ר סיעת ישראל ביתנו, שוחח הבוקר (שני) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM. הוא התייחס לטענותיהן של ניקול ראידמן וחברת הכנסת לשעבר סופה לנדבר נגד המפלגה ואמר כי "הדברים שהן אמרו הם אמיתיים" והסביר מדוע כבר אינו תומך במפלגה שהייתה לו בית.

תחילה, ציין כי "יש לחצים מאוד כבדים במשך שנתיים על סופה, אני בקשר איתה. יש אמת בדבריה על מה שהיא אומרת על המפלגה. בשנתיים האלו, היא איבדה את הדרך ובצעם שינתה לחלוטין את ה-DNA שלה".

הוא הסביר את דבריו, ואמר: "יציבות שלטונית ואחדות העם היו 2 המרכיבים החשובים ביותר של מפלגת ימין שקראה לעצמה ישראל ביתנו וכששאלו אותו על חילופי שטחים הוא אמר שחשובה אחדות העם מעל אחדות הארץ, ויציבות שלטונית, אחוז החסימה של 3.25 אחוז היה פרי שהוא בישל אותו ובעצם איחד את המפלגה הערבית המאוחדת שהגיעה בשיאה ל-15 מנדטים. אני חושב שכל הדברים האלה היו יסודות של המפלגה".

אילטוב סירב לאשר לפרטי פרטים את דבריה של ראידמן, אך הסביר כי "אני אגיד לך עובדות. לגבי הצבעות על חוק ברית הזוגיות, שעליו דיברה כל כך הרבה מפלגת ישראל ביתנו. כאשר מפלגות השמאל העלו את החוק, שכלל משפחות חד מיניות, ישראל ביתנו קיבלה החלטה בהנחיית אביגדור ליברמן להצביע כנגד החוקים האלה. ההסבר שהיה לציבור העולים, שכל כך חיכו לחקיקה הזאת, שבגלל הסוגייה הזאת (המשפחות החד מיניות) המפלגה לא מצביעה".

חבר הכנסת לשעבר הסביר כי למרות ש"ההחלטות וההצבעות לא היו בעד להט"בים, השינוי היום שהוא הופך למפלגה ליברלית שמגינה על הליברליות והעקרונות הליברליים, האם יש שם ליברליות? בטח שלא".

כשעומת עם העובדה שגם הוא שינה את עמדתו ועבר לתמוך במפלגת הליכוד, הוסיף כי "עברתי מהמפלגה כשהחליטה לזנוח את האידיאולוגיה והודעתי את זה. זה בסדר גמור. עברתי כשהיא החליטה לשנות את הדברים במקום להשפיע במחנה. כמפלגה חילונית ציונית היא אמרה 'הכול פרסונלי, נגד ביבי'. אם אנחנו הופכים את המערכת הפוליטית לפרסונלית, אני לא צריך להיות במפלגה הזאת".

עוד הוסיף: "זה שהוא משנה היום את עורו כפי ששינה את עורו לגבי המדיניות שלו לגבי חלוקת שטחים ומדיניות לגבי ערבים אז היום הוא לא מדבר על ערבים כי הוא הלך שמאלה, בסדר גמור".

הוא שלל את הטענה כי הלך מכיוון ש"ליברמן החליט", ואמר: "אני מציע לך לבחון את הדברים ברמה הכרונולוגית. באפריל 19 תמכתי במלוא הכוח במפלגה כי חשבתי שהיא תהיה חלק מהמחנה הלאומי ותשמור על הערכים החילוניים בתוך המחנה הלאומי ולצערי במקום להשפיע מתוך המערכת ולקבל את מה שמגיע לציבור הבוחרים שלו, הוא בגד בהם. אני נשארתי נאמן לדרך שלי".

כשנשאל איך הוא מסביר את זה שציבור הבוחרים שלו נשאר כפי שהיה, ענה: "אני לא ליכודניק, אני לא תומך בליכוד. היום רוב המנדטים, כחצי מהמנדטים שלו באים מהשמאל שתומכים בו בגלל אנטי ביבי ואנטי חרדים אין להם שום קשר לבייס שלו. הבייס שלו מצטמק והוא יהיה מ-6 מנדטים ל-4 מנדטים והוא הולך להצטמק".