משפטו של הזמר אייל גולן נפתח היום (שני) בבית משפט השלום בתל אביב. זהו משפט התביעה בעניינן של שתיים מהמתלוננות, על עבירות לכאורה שביצע בהן, לטענתן, הזמר יחד עם נוספים.

מטעמן של המתלוננות נמסר: "אנחנו שמחות שהגענו לרגע הזה, אחרי שנים ארוכות מאוד של חוסר צדק. הגיע הזמן שהעולם יראה מי השקרן האמיתי. שכולם יסתכלו עליו והוא יתבייש, לא אנחנו. שנים שהוא המשיך וקבר אותנו באותו המקום. לא עוד. עבורנו זה הצעד הראשון בדרך לצדק. הדיון הראשון עסק בעניינים הפורמליים. בדיונים הבאים אנחנו מקוות שהאמת תוכח ותצא לאור".

אחת המתלוננות נגד הזמר אייל גולן (צילום: אבשלום ששוני)
אחת המתלוננות נגד הזמר אייל גולן (צילום: אבשלום ששוני)

במסגרת התביעה, טוענות המתלוננות בין היתר להתנהגות רשלנית מצד המשטרה, כמו גם שהדין לא מוצה עם גולן עד הסוף ודורשות פיצויים. צו איסור פרסום הוטל על זהותן ועל פרטים נוספים שעלולים לחשוף אותן.

רותם אלוני, עורכת הדין המייצגת את המתלוננות, אמרה: "אני אקבע מועד לגישור עם אייל גולן. חשבתי שהתיק מתאים להידברות, אך אין נכונות ואין עם מי לדבר. העלבונות המשיכו. באנו למגשרת שפנינו אליה, וחבריי לא הגיעו למועד הגישור. יותר מזלזל מזה? לבוא ולהגיד שהן סוחטות זה עלבון".

עורך דינו של גולן, עודד גיל: "כל הבעיה היא ששנה ושלושה חודשים לאחר הגשת התביעה, התובעות הבינו שאי אפשר לסחוט אותנו". בבית המשפט הוחלט כי הצדדים ישלימו את ההליכים המקדמיים תוך 45 יום, תוך בחינת האפשרות לפנות להליך גישור. הדיון הנוסף נדחה לתאריך ה-9 בספטמבר.

גולן עצמו אמור להגיע לדיון מלווה בעורכי דינו והאנשים המקורבים אליו והדיון אמור להיערך בדלתיים פתוחות, זאת בעקבות עתירת גלובס ו"ערוץ 13". על כן, יש תכולה רבה מחוץ לאולם בית המשפט ועשרות צלמים ואנשים תקשורת.

"הפעם הן לא לבד, יש להן את האמת ואותנו"

מחוץ לבית המשפט התאספו מפגינות ומפגינים, בהם ארגוני נשים שקראו לצדק עבור המתלוננות כיוון שלטענתן הדבר לא נעשה במסגרת ההליך הפלילי. 

מטעם המפגינים נמסר: "הפעם הן לא לבד. לאייל גולן יש את הכסף, הקשרים והכוח - אבל להן יש את האמת - ואותנו. הגיע הזמן שהשקרים של גולן וסביבתו ייחשפו. הגיע הזמן שהציבור יידע מה באמת קרה שם, ושהתקשורת הישראלית תפסיק לחבק אותו ולהכשיר את הניצול המיני המביש. לצד גולן, גם משטרת ישראל עומדת היום למשפט. לצערנו, הפרקליטות בחרה להגן על מחדלי המשטרה עם האשמת קורבן מחרידה.
הגיע הזמן שיבינו שהחוקים השתנו. לא ניתן לזה לעבור".

ההפגנות מחוץ לאולם משפטו של אייל גולן (צילום: אבשלום ששוני)
ההפגנות מחוץ לאולם משפטו של אייל גולן (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, מדובר בפרשה שהתפרסמה בשנת 2013 וזכתה לכינוי "משחקי חברה", בה נחקר הזמר אייל גולן ואנשים המקורבים לו, בחשד לבעילה אסורה בהסכמה של קטינות. אחד מהנחקרים היה גם אביו של גולן, דני ביטון, שהלך לעולמו לפני כחודש.

בפברואר 2014 הודיעה הפרקליטות על סגירת התיק נגד אייל גולן, לאחר שהמתלוננות חזרו בהן מההאשמות כלפיו. לאחר סגירת התיק נטען מצד המתלוננות שהחקירה לא נוהלה כראוי, ושההאשמות נגד חלק ממקורביו של גולן לא נבדקו כלל.