השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, בחר להעביר ביקורת חריפה היום (שני) על פרקליטות המדינה ועל היועץ המשפטי, אביחי מנדלבליט, זאת על רקע סגירת תיקיו של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, והשופטת לשעבר, אתי כרייף, בפרשה שנודעה בשם "מין תמורת מינויים".

אוחנה ציין כי "הפרקליטות בולטת בקלקוליה כאן. אני מברך את אפי נוה, אבל חייבים לתהות איך עד לפני זמן לא רב, על בסיס אותו מצע ראייתי, החליטה שיש בסיס להגיש כתב אישום והזמינה אותו לשימוע. במילים אחרות - הונח אקדח על השולחן בדמות הקלטות שיש על היועמ"ש, ופתאום הפרקליטות חזרה בה".

שר המשפטים לשעבר ניסה להבהיר: "מה השתנה? שום דבר, לכן אני חייב לתהות על מניעי הפרקליטות שוב ושוב, שאינה מבוקרת או מפוקחת. כשאני הייתי שר משפטים ביקשתי לעשות זאת ומנעו ממני, ניסיתי לחוקק חוקים ולא הצלחתי".

אפי נוה בדרך ללהב 433 (צילום: פלאש 90)
אפי נוה בדרך ללהב 433 (צילום: פלאש 90)

עוד הוסיף ביקורת מרומזת על מנדלבליט, באומרו כי "המישהו הזה אמר שסוחטים אותו ואוחזים בגרונו. אינני יודע על מה בסיס ההחלטה, מה השתנה מאז שהפרקליטות כן הגישה כתב אישום ועד ההחלטה הזו? האם המצב העובדתי או המשפטי? בעיניי, הדבר היחיד שהשתנה אלו ההקלטות שמקצתן נחשפו".

בנוסף, התייחס השר לביטחון פנים להיערכות המשטרה לבחירות: "יש היערכות חסרת תקדים בפער גדול ממערכות הבחירות האחרות. 20 אלף שוטרים ייפרסו ברחבי הארץ, אנחנו כמובן מתבקשים להגשים את העיקרון הבסיסי שכל אחד יוכל להצביע. המשטרה תחקור במידה ויהיו חשדות לזיופים, אין לנו סיבה להניח שיהיו כאה אבל המשטרה תיפרס באופן חסר תקדים".