מהפך! - כך היה מכריז חיים יבין ברשמיות המתבקשת. ממשדר מיוחד ששודר אחרי הצהריים בכאן 11, בו הוכרזו המועמדים הסופיים בתחרות פרסי הטלוויזיה לשנת 2020, היא שנת הקורונה, של האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה, עולה כי התחנה המארחת של המשדר חוללה מהפך בהרגלי הצפייה של צופי הטלוויזיה עם לא פחות מ-110 מועמדויות ב-42 קטגוריות שונות, כשהם מותירים הרחק מאחור את הגופים המשדרים האחרים, בהם קשת, שהחזיקה שנים רבות בהובלה

את מספר המועמדויות הרב ביותר של כאן 11 - 15 - כולל מועמדות לפרס הדרמה הקומית הטובה ביותר גרפה הסדרה "חזרות", שעוררה באחרונה סקרנות לאו דווקא מהסיבות הנכונות. אחריה, עם 12 מועמדויות כל אחת, הסדרות "טהרן" ו"שעת נעילה", המועמדות לפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר, כמו גם סדרת "מנייאכ", שלה 10 מועמדויות. 10 מועמדויות יש גם לסדרת "קופה ראשית", המועמדת לפרס קומדיית המצבים הטובה ביותר.

שעת נעילה (צילום: ורד אדיר)
שעת נעילה (צילום: ורד אדיר)

ברם, מומלץ לאנשי כאן 11 לא להיחפז בפתיחת בקבוקי השמפניה. בניגוד לבחירות - האמיתיות - לכנסת מחר, שבהן תוצאות המדגם מבשרות את התוצאות הסופיות, מספר המועמדויות לפרסים אינו מצביע בהכרח על מספר הזוכים בטקס חלוקת הפרסים, שישודר ביום ראשון, ה-11.4, מסינמה סיטי גלילות בהנחיית הקומיקאי יניב ביטון. 

מה שלא יהיה שם, לא יהיה בכך כדי להפחית מההישג של כאן 11, שבמשך שנים, בהיותו עדיין הערוץ הראשון, השתרך מאחורי הערוצים המסחריים.

ועוד מילה: נוכח שפע המועמדויות הפעם, לא נתפלא אם מפיקי הקולנוע, שעברו שנה קשה מאוד, הביטו בקנאה באחיהם, מפיקי הטלוויזיה. הם בהחלט ראויים לכל עידוד.