ליטופים וכיופים

ב"חי כיף" לנד פארק אטרקציות בראשון לציון תיהנו מדונם וחצי של משק חי הכולל כ־600 בעלי חיים ממינים שונים, פינות ליטוף והאכלת החיות. בנוסף, יש שם פארק אטרקציות לכל המשפחה, ובו מתחם דינוזאורים, סדנאות קרקס, מתנפחי ענק, מתקן נינג'ה, מתחם צילומי סלפי, דוכני יריד ומעגל מתופפים.
מחיר כניסה: החל מ־45 שקלים לאדם במועדוני הצרכנות השונים וחברות האשראי. פרטים באתר.

מיכאלה ברקו לגדעון אוברזון  (צילום: אבי גנור)
מיכאלה ברקו לגדעון אוברזון (צילום: אבי גנור)

בסימן עיצוב

היום תיפתח תערוכת רטרוספקטיבה למעצב האופנה גדעון אוברזון בגלריית המשכן בית מאירוב ברחוב הרצפלד 31 בחולון. התערוכה תכלול מסע בין הפסגות שאליהן טיפס המעצב הידוע, יוצגו בה עשרות פריטי אופנה מששת העשורים שבהם יצר, צילומים של מיטב צלמי האופנה בישראל, למשל של מיכאלה ברקו מדגמנת בגד ים שעיצב אוברזון (בתמונה), סקיצות מקוריות של עיצוביו ועוד. הכניסה לגלריה ללא תשלום.

מוזיאון העיצוב בחולון (צילום: אלעד שריג)
מוזיאון העיצוב בחולון (צילום: אלעד שריג)

תהיו שימושיים

במוזיאון העיצוב בחולון יתקיימו פעילויות המתאימות לכל המשפחה, בהן סיור מודרך וסדנת עיצוב חווייתית, שבסופה יתקבל חפץ שימושי לטלפון הנייד. מתאים להורים ולילדים בגילי 7 עד 12. אורך הפעילות כשעתיים.
מחיר כניסה: 17־35 שקלים. פרטים באתר.

סדנת יצירה לכבוד בחירות 2021 (צילום: נועה שטיינר)
סדנת יצירה לכבוד בחירות 2021 (צילום: נועה שטיינר)

הרימו דגל

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות בתל אביב יערוך סדנת יצירה (בתמונה) המיועדת לכל המשפחה, בהשראת דגל המדינה, שבה ייצרו המשתתפים דגל דקורטיבי משלהם. במסגרת הפעילות ילמדו המשתתפים על יצירותיו של נחום גוטמן ועל הדרכים המגוונות שבהן בחר לתעד את תקופתו - אישיה, נופיה ותרבותה. הסדנה מיועדת להורים ולילדים מגיל 6 ומעלה.
מחיר כניסה: 45 שקלים לילד, 15 שקלים למבוגר מלווה. בתשלום מראש דרך אתר המוזיאון.

ספייס פנטזי בקניון ארנה בהרצליה  (צילום: יוספה קמחי)
ספייס פנטזי בקניון ארנה בהרצליה (צילום: יוספה קמחי)

ללא פילטרים

תערוכת “ספייס פנטזי" בקניון ארנה בהרצליה היא החלום של כל מי שאוהב להעלות תמונות לרשתות החברתיות. במתחם המתפרש על פני 2,500 מ"ר ישנם למעלה מ־15 חללים מעוצבים בסגנונות שונים (דיסקו, מסיבת תה, החדר ההפוך ועוד), מושלמים לצילומי סלפי, כמו גם מתחם אולטרה־לייט מהפנט ומסע אור־קולי לירח ב־360 מעלות המספר את סיפורה של החללית “ארנה".
מחיר כניסה: החל מ־39 שקלים לאדם במועדוני הצרכנות השונים וחברות האשראי. פרטים באתר.

מתחם סתלבט בקניון עיר ימים (צילום: יוסי מלכה)
מתחם סתלבט בקניון עיר ימים (צילום: יוסי מלכה)

סתלבט על המים

היום ייפתח בקניון “עיר ימים" בנתניה מתחם סתלבט ברחבת הפארק הצמודה לקניון עם מחצלות, פופים, כריות, שולחנות ומוזיקה. כל מה שנותר לכם הוא ליהנות מהאווירה הרגועה ולנשום בריזת ים. פרטים באתר.

מעשה פלאים במדעטק חיפה (צילום: מושון תמיר)
מעשה פלאים במדעטק חיפה (צילום: מושון תמיר)

פלאי המדע

מדעטק, המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בחיפה, משיק את “מעשה פלאים", תערוכה שבה מוצגי מדע חווייתיים בעיצוב, בגודל ובאינטראקטיביות שלא נראו מעולם בישראל, בהם טורנדו בגובה שישה מטרים, תותחי עשן עוצמתיים, חוויית מראות אינסופית, נגינה על קרני לייזר ענקיות, ועוד.
מחיר כניסה: 65 שקלים לאדם, עד גיל 5 כניסה חינם. רכישת כרטיסים תתאפשר דרך האתר בלבד. פרטים באתר.

סיור צילום ובחירות בעכו  (צילום: אופק רון כרמל)
סיור צילום ובחירות בעכו (צילום: אופק רון כרמל)

פפרצי בסמטאות

מורה הדרך וצלם "מסע אחר" אופק רון־כרמל מדריך טיול צילום חווייתי בסמטאות של עכו העתיקה, שבמהלכו לומדים לצלם תמונות מדהימות בסמארטפון. בין השעות 10:00־13:00.
מחיר כניסה: 130 שקלים לאדם, 240 שקלים לזוג. יש להירשם מראש, מספר המשתתפים מוגבל.
פרטים בטלפון 072-3971192.

מצודת אשדוד ים (צילום: טל אקוקה)
מצודת אשדוד ים (צילום: טל אקוקה)

חיים במצודה

אתר מצודת אשדוד ים מציע מיצג אור־קולי מרשים ועשיר באפקטים, אשר נע בין קירותיה העתיקים המקוריים של המצודה ומספר את סיפורה של אשדוד – החל מימי האדם הקדמון, דרך הפלשתים ועד ימינו. המיצג מצטרף לשלל פעילויות המוצעות במתחם, בהן משחקי אתגר ומשימות כגון הארכיאולוג הצעיר, צלפים בפעולה, בניית קשתות, משחקי הסוואה ועוד.
מחיר כניסה: המיצג ללא תשלום. 35 שקלים להשתתפות בפעילויות. פרטים באתר "תיירות אשדוד".

חממת חמשת החושים בקיבוץ אלפיז (צילום: חגית גל)
חממת חמשת החושים בקיבוץ אלפיז (צילום: חגית גל)

מצביעים ברגליים

הערבה הדרומית מציעה מגוון פעילויות בעשרה שקלים בלבד, בהן כניסה לפארק תמנע, קטיף תבלינים בחממת “5 החושים" בקיבוץ אליפז (בתמונה), סיורים בפארק הצפרות ובמטע התמרים של קיבוץ סמר ועוד. פרטים באתר.

בחירות בצריף בן גוריון (צילום: צביקה שמעיה)
בחירות בצריף בן גוריון (צילום: צביקה שמעיה)

שלום לבן־גוריון

יום הבחירות הוא כנראה היום האידיאלי לבקר בצריף בן־גוריון שבשדה בוקר ולהכיר את ראש הממשלה הראשון של ישראל. בכניסה לאתר יצטלמו המבקרים במצלמת פולרואיד, את התמונה שהפיקו ידביקו על תעודת זהות מיוחדת שיקבלו, ועמה יצאו לסיור עצמאי באתר, כולל צפייה בסרטים, היכרות עם מזכרות היסטוריות, וכמובן ביקור בצריף המגורים המקורי של דוד ופולה בן־גוריון.
מחיר כניסה: 15 שקלים לילד (מגיל 5 עד גיל 18), 20 שקלים למבוגר. פרטים באתר או בטלפון 08-6560469.

יוגה באילת  (צילום: סטודיו אילת)
יוגה באילת (צילום: סטודיו אילת)

יוגה מול הים

במסגרת מיזם “חוויות בעיר", שמתקיים ללא תשלום מדי יום עד לסוף חודש אפריל, אילת מחכה לכם עם סדנת רישום בפחם, סדנת תיפוף או סדנת ציור בפלסטלינה, סיור אמנות מקומית או סיור עששיות בפארק הצפרות, יוגה מול הים (בתמונה), חתירת סאפ בים האדום, עיצוב וחיטוב הגוף מול השקיעה ומופע קפוארה בטיילת. פרטים באתר התיירות של אילת.

בחירות במוזיאון ישראל  (צילום: לורה לכמן)
בחירות במוזיאון ישראל (צילום: לורה לכמן)

שימו פתק

מוזיאון ישראל בירושלים פותח בחינם את שעריו לילדים ולנוער עד גיל 18 (54 שקלים למבוגר) ביום הבחירות ומזמין את ציבור המבקרים להצביע ולבחור את היצירה שריגשה אותם במיוחד מתוך היצירות המוצגות במוזיאון, באמצעות פתקי הצבעה שיונחו לצד יצירות נבחרות.
פרטים באתר.

אוצרות האדמה, מוזיאון המדע ירושלים (צילום: יונתן בן חיים)
אוצרות האדמה, מוזיאון המדע ירושלים (צילום: יונתן בן חיים)

עמוק באדמה

מוזיאון המדע בירושלים מזמין את הקהל הרחב ללכלך קצת את הידיים במגוון הדגמות, סדנאות ומיצבי אמנות, שיחשפו את נפלאות הטבע החבויות באדמה: מטוטלת חול, מבוך אדמה ענק, גבישים מחשמלים, מתחם מנדלה, יצירה בחמר, מעבדה לחקר גבישים, סדנת בנייה ועוד.
מחיר כניסה: ילדים עד גיל 5 - חינם, מעל גיל 5  - 45 שקלים. כרטיס משפחתי - 160 שקלים. הנחות במועדוני הלקוחות השונים. פרטים באתר או בטלפון 02-6544888.

סלסילת פיקניק של יקב טורא  (צילום: גיל אבירם)
סלסילת פיקניק של יקב טורא (צילום: גיל אבירם)

נכנס יין

יקב הבוטיק "טורא" שברחלים יקיים ביום הבחירות יום פינוק למבקרים במרכז המבקרים שיכלול הדרכה ואת סיפור היקב, טעימות של שלושה יינות, שמן זית, פלטת גבינות, לחמי מחמצת וזיתים ב־79 שקלים לאדם. כמו כן, יוצע סל פיקניק (בתמונה) הכולל בקבוק יין, שלושה סוגי גבינות, לחם מחמצת, שתי כוסות קריסטל, שני ממרחים, שוקולד הר חרמון מבית "דה קרינה" וכלים חד־פעמיים לדרך ב־249 שקלים. חובה לשריין מקומות מראש. מספר המקומות מוגבל. פרטים באתר או בטלפון 02-6508882.

מטיילים בטיילת החומות בירושלים (צילום: פמי)
מטיילים בטיילת החומות בירושלים (צילום: פמי)

סיור בחומות

ביום הבחירות ייערכו סיורים בחומות ירושלים וגם סיור סובב חומות - להקיף את ירושלים ב־360 מעלות. מתאים מגיל 5 ומעלה. לא נגיש לעגלות.
מחיר כניסה: 20 שקלים למבוגר, עשרה שקלים לילד. פרטים נוספים באתר פמ"י (פיתוח מזרח ירושלים).

* לכל המקומות והאתרים יש להירשם מראש באתר האינטרנט.
הכניסה על פי ההנחיות