נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין מימש הבוקר (שלישי) את זכות ההצבעה לבחירות לכנסת ה-24 בקלפי המוצבת בבית הספר "יפה נוף" בירושלים. מיד בתום ההצבעה, קרא הנשיא לכל אזרחי ישראל לממש את זכותם ולצאת להצביע ואמר:  "גם הפעם, אני מבקש מכם- צאו להצביע. אני עושה זאת בפעם האחרונה כנשיא אבל לפני הכל, כאזרח מודאג. מודאג מאוד."

הנשיא חזר והדגיש: "גם בתוך הקושי הגדול שאנחנו שרויים בו, הבחירות לכנסת הן קודש הקודשים של הדמוקרטיה הישראלית שלנו. נכון, מערכת בחירות רביעית בתוך שנתיים פוגעת באמון הציבור בהליך הדמוקרטי אבל רק בידיכם להשפיע. אין דרך אחרת".

הנשיא הודה במעמד ההצבעה לוועדת הבחירות המרכזית בראשית השופט פוגלמן ואמר: "גם במערכת הבחירות הנוכחית מבטיחים את זכות ההצבעה של כל הישראליות והישראלים ואת תקינות הליך ההצבעה והבחירות בכל רחבי הארץ. הם עושים זאת גם תחת שלל האתגרים, ובראש ובראשונה התאמת הליך הבחירות לימי הקורונה, לאוכלוסיות בסיכון, ולאזרחים המצויים בבידוד".

"אז יקיריי, יקירותיי, בפעם האחרונה, מלבו של נשיא, אל לבכם - אנא, צאו להצביע. למען הילדים שלנו, למען הנכדים שלנו, למעננו",  חתם הנשיא את דבריו. 

מהקלפי המשיך הנשיא לביקור בכנסת, שם נפגש כבכל מערכת בחירות בכהונתו, עם אנשי ועדת הבחירות המרכזית. ריבלין נשא דברים במהלך הביקור ואמר כי "הבחירות לכנסת הן קודש הקודשים של הדמוקרטיה הישראלית. במערכת הבחירות הנוכחית אנו עם שלל אתגרים, בראש ובראשונה, התאמת הליך הבחירות לימי הקורונה, לאוכלוסיות בסיכון, ולאזרחים המצויים בבידוד".

"בשבועות האחרונים, עבדתם לילות כימים, כדי לייצר פתרונות יצירתיים שיבטיחו את זכות ההצבעה של כל הישראליות והישראלים", אמר לחברי הוועדה. "קיומה של מערכת בחירות רביעית בתוך שנתיים פוגעת באמון הציבור בהליך הדמוקרטי. בין היתר נעשה ניסיון לערער על סמכותם וטוהר כוונותיהם של שומרי הסף. אל תניחו לגורמים כאלה ואחרים לרפות את ידיכם. עם ישראל עומד מאחוריכם, וסומך את ידיו עליכם", הוסיף.

ביקור הנשיא ריבלין במשל''ט ועדת הבחירות (צילום: רונן חורש)
ביקור הנשיא ריבלין במשל''ט ועדת הבחירות (צילום: רונן חורש)

עוד אמר הנשיא, כי "בתוך הסחרור הפוליטי וחוסר הוודאות הבריאותי שבו אנו מצויים, אתם מהווים עוגן של יציבות. של ענייניות. של רצינות. המשיכו לעשות את עבודתכם ביראת הקודש הראויה, באחריות, ובענייניות שמאפיינים אתכם. ללא משוא פנים וללא מורא – מלבד מוראו של החוק. אני מודה לך, כבוד השופט פוגלמן, יו"ר ועדת הבחירות, ולך, העו"ד אורלי עדס, מנכ"לית הוועדה. בשם העם בישראל – תודה לכם".