בחירות 2021: פחות משעה לסגירת הקלפיות, והמאמצים הכבירים של כל ראשי המפלגות הגיעו הערב (שלישי) לישורת האחרונה בהחלט, וקמפיין הגעוואלד נמצא בשיאו, במיוחד כשאחוזי ההצבעה נמוכים מזה זמן רב.

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו אמר בסרטון שהפיץ כי "או שאנחנו ננצח או שהעיתונאים ינצחו", והוסיף בסרטון אחר כי "כל הליכודניקים, אנחנו בצרה. שיעורי ההצבעה בליכוד לא מספיק גבוהים".

מפלגת יש עתיד הפיצה הודעה בה לטענתם גנץ אמר כי מפלגתו "יצאה מכלל סכנה". היא הוסיפה מספר ציוצים בהם קראה למצביעים להגיע לקלפיות, וכתבה בטוויטר: "רק יש עתיד גדולה יכולה להחליף את השלטון. צאו להצביע! כל קול קובע!".

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ שמתנדנד מעל ומתחת אחוז החסימה, לא נשאר חייב ותקף את לפיד בחריפות: "אחרי שהפקיר את הגוש ולא דאג לחיבורים, לפיד החל להפיץ פייק ניוז. זה לא משנה אם ללפיד יהיו 20 מנדטים או 22 מנדטים - זה כן משנה אם כחול לבן לא תעבור את אחוז החסימה, ולא יהיה מי שיעצור את שלטון היחיד של ביבי בממשלת המעבר. פתק ליש עתיד, הוא פתק לביבי".

גנץ יוצא נגד לפיד. צילום: חשבון הטוויטר של בני גנץ

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בחר לתקוף את החרדים. במהלך היום בחר לאזכר את דבריו של נתניהו בסרטון הנודע משנת 2015, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "חילונים, החרדים נוהרים לקלפיות. צאו להצביע!", והוסיף: "הם יגיעו ל100% הצבעה. יש לנו שעתיים לדאוג שעוד ועוד אנשים יצאו להצביע ויכריעו את גורל המדינה. חילונים, צאו מהשאננות וצאו להצביע!".

יו"ר מפלגת ימינה, נפתלי בנט, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "זוהי אזעקת אמת: סמוטריץ חזק. צאו להצביע ב׳". מספר 2 במפלגת ימינה איילת שקד בחרה לתקוף את מפלגת הציונות הדתית וכתבה בחשבון הטוויטר שלה כי "אנשים שלנו, נלחצים מצעקות הגוועלד ומצביעים ט׳ באלפים. לכו אחרי הלב שלכם ותצביעו ב'!".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, העניקה בשעות הצהריים הצהרה לתקשורת בעקבות דאגה מהנתונים שפרסמה ועדת הבחירות. לדבריה, "אחוזי ההצבעה נמוכים וזה מסכן את האפשרות לשינוי. צאו להצביע". עוד הוסיפה כי "חברות וחברים, זה לא צחוק, אחוזי ההצבעה נמוכים. לא נוכל להביא ככה שינוי. זה בידיים שלנו. צאו להצביע אמת".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "חברים, השמאל מנסה להרדים אותנו כאילו הכל כבר גמור. זה לא המצב! לכו להצביע!!".

גם במרצ מודאגים מאוד משיעורי ההצבעה הנמוכים וחברי הכנסת יצאו בקריאה לבוחרים לצאת להצביע. הורוביץ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "אל תאמינו לפייק ניוז - מרצ עדיין מתנדנדת. קולות בודדים ייקבעו. צאו עכשיו להצביע מרצ, תביאו חברות וחברים - אסור לאבד את מרצ". גם גולן זנדברג הפיצו סרטונים שקוראים למצביעי מרצ לצאת ולהצביע.

מוקדם יותר, ועדת הבחירות המרכזית הודיעה כי נכון לשעה 20:00, אחוזי ההצבעה עומדים על 60.9%. מדובר בירידה של 4.7% לעומת הבחירות הקודמות, שם אחוזי ההצבעה בשעה זו עמדו על 65.6%.