מפלגת תקווה חדשה בראשותו של גדעון סער, לה ניבאו הצלחה אדירה בתחילת מערכת הבחירות, צנחה באופן משמעותי על פי תוצאות המדגמים: לפי מדגם חדשות 13 וקמיל פוקס זוכה המפלגה ל-5 מנדטים, בעוד שבסקרי חדשות 12 וכאן 11 זוכה המפלגה ב-6 מנדטים. 

סער הגיע למטה המפלגה, הודה לפעילים ולשותפים לדרך והתייחס לתוצאות המאכזבות של מדגמי הטלוויזיה. "עכשיו ככה: דרך המחשבה של היהודים - הכל טוב והכל לטובה. לכל הפרשנים אני רוצה להודיע הודעה: בשמונה בדצמבר לפני שלושה וחצי חודשים כשהודעתי על הקמת תנועה חדשה על עזיבת הליכוד ועל הקמת תנועה פוליטית חדשה, לא היה לי שום דבר בכיס. תרתי משמע. לא היה לי דבר, ולא הייתה לי הבטחה לדבר, כל מה שעשינו יחד עשינו יש מאין ואני רוצה להודות לכולכם על המאמץ הזה".

סער הדגיש: "נכון, רצינו וקיווינו לתוצאה טובה יותר, אבל כדמוקרטים אנחנו תמיד מכבדים ונכבד את מה שכינה מורנו ורבנו מנחם בגין עליו השלום - פסק דינו של הוד מעלתו הבוחר. עשינו את מיטב יכולתנו בתנאים לא קלים, תקווה חדשה התמודדה בבחירות בפעם הראשונה היו מפלגות חדשות רבות, אבל מכולן רק תקווה חדשה נכנסה לכנסת ה-24 אף אחרת זולתה".

"ועוד דבר אחד, אילולא הייתה קמה תקווה חדשה, כל הפרשנים כבר לא היו באולפנים כי נתניהו היה כבר עומד הלילה על 65 מנדטים ואולי יותר. והדברים  היו מתייתרים. למהלכים פוליטים הערב, מוקדם מדי להתייחס אבל חשוב להבהיר מספר נקודות, הראשונה, נעמוד בהתחייבותנו לא להיכנס לממשלה של נתניהו בראשה".

הוא הוסיף: "הדבר השני, נעשה כל מה מאמץ מצידנו להקמת ממשלת שינוי ואגו לא יהיה שיקול בעניין הזה. ואם נתניהו יקים ממשלה בסופו של דבר, אנחנו בגאווה נשרת את העם מהאופוזיציה".

גדעון סער (צילום: יואב דודקביץ')
גדעון סער (צילום: יואב דודקביץ')

כאמור, לפי תוצאות המדגמים מדובר בנתונים נמוכים ביותר ביחס לתחזיות בתחילת הדרך. על פי הסקרים הראשונים ויממה בלבד לאחר הודעתו של גדעון סער על הקמת מפלגה חדשה והתמודדות על ראשות הממשלה, שלושת ערוצי הטלוויזיה פרסמו כי אם הבחירות היו נערכות אז, המפלגה החדשה של סער הייתה מקבלת 15-18 מנדטים.

בעקבות הסקרים ההם, נתניהו התייחס לראשונה להכרזתו של סער, בתדרוך שעסק בנושא המאבק בקורונה. "גדעון סער התמודד איתי לפני פחות משנה והוא הובס. מאז גדעון סער בסקרים הפנימיים של הליכוד הידרדר לעשיריה השנייה", תקף. "בשעה שאני עסוק להביא חיסונים ומזור לאזרחי ישראל יש כאלה שעסוקים בלהביא מזור לקריירה הפוליטית שלהם. אזרחי ישראל יודעים מי עמל לחלץ אותם מהקורונה מי נאבק בניסיונות של איראן להתחמש בנשק גרעיני ושומר על הביטחון והכלכלה".

מאז עברו הרבה מים בנהר, ורבים טענו כי קמפיין הבחירות של תקווה חדשה כושל על אף ניסיונות מיתוג ופרסום גדולים, מה שהתבטא גם בסקרים האחרונים. על פי סקר מעריב תקווה חדשה זכתה ל-8 מנדטים, סקר חדשות 12 – 9 מנדטים, סקר חדשות 13 – 10 מנדטים. 

לפני שבועיים בדיוק, בפעם הראשונה מפלגת תקווה חדשה בראשותו של גדעון סער ירדה אל מתחת ל-10 מנדטים בסקר חדשות 13, בעוד שעד אז הנתונים היו עדיין גבוהים יחסית. 

בשבוע שעבר ספג סער ביקורות קשות לאחר שהגיע לסיור בשכונת התקווה בתל אביב, בניסיון לעורר את קמפיין הבחירות לאור התוצאות המדשדשות בסקרי המנדטים. שם, בין היתר, תועד במספר תמונות כאשר הוא שותה לרוויה יחד עם המבקרים בשוק, כשלצידו מספר 2 ברשימתו - יפעת שאשא ביטון.

גדעון סער לוגם מבקבוק אוזו בשכונת התקווה (צילום: אבשלום ששוני)
גדעון סער לוגם מבקבוק אוזו בשכונת התקווה (צילום: אבשלום ששוני)