חברי המפלגות הערביות התייחסו לשיעורי ההצבעה הנמוכים שנרשמו בקרב הציבור הערבי וכן לתוצאות מדגמי הטלוויזיה, שחזו כולם כי מפלגת רע"מ בראשות מנסור עבאס לא עוברת את אחוז החסימה. 

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, אמר: "אנחנו עומדים בפני הממשלה הקיצונית ביותר מזה עשרות שנים. לגנץ לא היה את האומץ, הציבור שלנו כועס ובצדק. חלק גדול שהחרים את הבחירות - לא מקבל את זה".

יו"ר רע"מ מנסור עבאס התעקש לשמור על אופםטימיות: "אחוזי ההצבעה בחברה הערבית עלו בשעתיים האחרונות והם מצביעים לרע"מ, אומנם נצטרך להמתין בסבלנות אבל אז נדע שתוצאות האמת נדע שרע"מ תעבור את אחוז החסימה. אני לא מצטער על כלום".

כאמור, עד שעות הצהריים נרשמו אחוזי הצבעה נמוכים בישובים הערבים, כאשר בנצרת נרשמו 17% הצבעה ובשפרעם 13.8%.

מהנתונים עולה עוד כי עד שעות הצהריים הצביעו בטמרה זועביה 13%, בדיר אלאסד 16%, בביר אלמכסור 13% באום אלפחם 9%, ברהט 15%, בכפר קרע 12%, בבאקה אלגרביה 7%, בערערה 9%, בנחף 13%, בסכנין 15,ב בעילבון 17%, בעראבה 20%, בדאלית אל כרמל 14.7%, בעוספיא 15.8%, בכפר יאסיף 19%, בפורדייס 6% ובדבוריה 13%.

אחד ממנהיגי הציבור הערבי אמר היום לוואלה! כי "ברחוב הערבי לא כל כך חשים התרגשות של בחירות". באופן דומה, גם בילאל חסדייה בן ה-40 מהיישוב פוריידיס סיפר לוואלה! כי "השחקנים הרגילים ישנו בעמידה, כרגיל חשבו שאנחנו אוטומטית מצביעים להם".

לדבריו, "הקמפיין של המשותפת היה חלש, בלי מסרים ברורים. דווקא רע"ם באו עם מסר ממוקד, וחייבים להודות על האמת - גם 'אבו יאיר' היה שחקן מרכזי". חסדייה הסביר עוד בשיחה עם וואלה! כי "לצעירים נמאס מההנהגה הקיימת, שלא תורמת בכלל למאבק שלנו לשיווין אזרחי, אנחנו מייחלים לשינוי".