סקר בחירות שנערך היום (רביעי) על ידי שלמה פילבר וחברת דיירקט פולס, בו בוצע מעקב מדגם ענק עם יותר מ- 7,240 נדגמים, מצא מי מהמפלגות אכן הצליחו להעביר אליהן תומכים חדשים בקו הסיום ומי לא, ובמילים אחרות - מי הצליח בקמפיין הגעוואלד שלו.

בתחתית הרשימה נמצאת הליכוד עם קהל בוחרים מאוד ותיק, שלא נוטה להשתנות. אחריהם במדד הקשיחות: הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, ש"ס, הציונות הדתית ויהדות התורה. מפלגות אלו כמעט לא גייסו תומכים חדשים בשלושת הימים האחרונים.

במקום הראשון ברשימת המפלגות המצליחות ניצבת מפלגת תקווה חדשה בראשות גדעון סער, אחריה מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי, כחול לבן בראשות בני גנץ (שהפכה לשואבת הקולות הגדולה), ימינה בראשות נפתלי בנט ומרצ בראשות ניצן הורוביץ.

עוד על פי הסקר, הגעוואלד של מפלגות המרכז שמאל מסביר את השינוי האסטרטגי של לפיד ביומיים האחרונים ובעיקר ביום הבחירות. כזכור, המפלגה הפיצה הודעה בה לטענתם גנץ אמר כי מפלגתו "יצאה מכלל סכנה". היא הוסיפה מספר ציוצים בהם קראה למצביעים להגיע לקלפיות, וכתבה בטוויטר: "רק יש עתיד גדולה יכולה להחליף את השלטון. צאו להצביע! כל קול קובע!".

אתמול ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו אמר בסרטון שהפיץ כי "או שאנחנו ננצח או שהעיתונאים ינצחו", והוסיף בסרטון אחר כי "כל הליכודניקים, אנחנו בצרה. שיעורי ההצבעה בליכוד לא מספיק גבוהים".