חייל צה"ל חשוד שגנב נשק מבסיס הטירונים של חטיבת הצנחנים אתמול (שלישי) בצהריים. החייל, שמשרת ביחידה אחרת, נכנס לפי החשד לבסיס ללא אישור והתחזה לקצין. הוא נעצר בשלב מאוחר ונחקר, אך ככל הנראה כבר הספיק למכור את הנשק הגנוב לפלסטיני בטרם מעצרו.

האירוע החריג התרחש בשעות הצהריים. החייל נכנס דרך השער הראשי של הבסיס, ללא שהוא נבדק כנדרש, הציג תעודה מזהה או נשאל על ידי השומרים לזהותו.

החשוד הסתובב בבסיס ולאחר שלא הצליח להיכנס לאחד המבנים, הוא פנה לאחת הפלוגות, שם פגש חייל חולה שנשאר בחדרו וטען בפניו כי הוא צריך למסור לו את נשקו לבדיקה של נשק, ולאחר מכן ישיב לו אותו. החייל מסר את הנשק לחשוד שכאמור התחזה לקצין. כשעה בלבד מהרגע שנכנס החשוד לשטח הבסיס הוא יצא ממנו כאשר הנשק הגנוב מפורק בתיקו.

האירוע החריג הזה ממחיש כי התופעה החמורה של גניבת נשק ותחמושת היא לא רק בעיה הקשורה לגניבה מבסיסי צה"ל בדרום של נשק ותחמושות על ידי כנופיות של עבריינים מהמגזר הבדואי, אלא יש תופעה מטרידה אולי אף יותר, שבה חיילים משתפים פעולה עם עבריינים בהעברת מידע, או לעיתים בביצוע הגניבה עצמה.

רק לאחרונה דיווחנו במעריב כי נגד בבסיס של יחידה לוחמת סמוך לירושלים נעצר בחשד לגניבת מאות רימוני הלם במשך חודשים ארוכים מהבונקר של היחידה ומכר את הרימונים לגורמים עבריינים. מצוקה כלכלית, לחץ מצד ארגוני פשיעה או ניסיון לעשות כסף קל הם הגורמים המרכזיים שמובילים לכך שלעיתים חיילים חוצים את הקווים ומנצלים את הנגישות שלהם לנשק או למידע וחוברים לגורמים עבריינים אשר בחלק מהמקרים יש להם היכרות איתם עוד לפני הגיוס לצה"ל.

מדובר צה"ל נמסר: בעניין נפתחה חקירת מצ"ח בשיתוף משטרת ישראל, בשלב זה לא ניתן למסור פרטים נוספים.