היועץ האסטרטגי ישראל בכר שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג על תוצאות הבחירות המסתמנות, האפשרויות והמכשולים בדרך להקמת ממשלה, הסביר מה הדילמה שניצבת בפני נפתלי בנט והעריך: "לפחות בנקודת הזמן הזו, אני לא חושב שיש עריקים מגוש מתנגדי נתניהו". 

"אנחנו לא בדרך לכאוס, אנחנו כבר בכאוס", אמר בכר. "מעל שנה, הרבה יותר משנה, אנחנו במערכות בחירות אחת אחרי השנייה. סביר להניח שהמערכת הפוליטית תנסה לייצב עצמה שלא יהיו בחירות אבל בואו ננתח למה הליכוד לא רוצה בחירות. יש הבדל דרמטי אם אתה מקים ממשלה או לא, הקמת ממשלה על ידי הליכוד גם זמן קצר תבטל את הפריטטיות עם כחול לבן ואת ההסכם של הגעתו של גנץ לראשות הממשלה. בכך הליכוד מסיר מעצמו את האיום של העניין הזה. לכן גם ממשלה קצרת מועד זה אינטרס של הליכוד".

בכר העריך שבניגוד לחלק מהפרסומים, לנתניהו אין עריקים מהגוש להחלפתו. "אני לא חושב שישנם עריקים, לפחות לא בזמן הזה. אולי בסיטואציה אחת בה הליכוד מקים ממשלה, יש לו 60 עם רשת ביטחון של רע"מ, ואולי כעבור כמה חודשים אנשים ממפלגות אחרות יחליטו שהם רוצים להצטרף לממשלה, כרגע אני לא רואה שום עריקים".

על האפשרות ההיפותטית שתקום ממשלה רחבה במידה ונתניהו לא יהיה חלק מהמשוואה, אמר: "זה הפרדוקס הגדול של הליכוד, מצד אחד נתניהו מחולל המנדטים אבל מצד שני הוא פסול חיתון בקרב המנהיגים האחרים של המפלגות האחרות. כלומר, אם היה מישהו אחר בראש הליכוד והיה מביא פחות מנדטים, לא בצורה דרמטית, במקרה כזה הוא היה יכול להקים ממשלה כי הוא לא היה פסול חיתון עם המפלגות האחרות".

בכר העריך כי לנתניהו לא תהיה ברירה מלבד להישען על תמיכת רע"מ, בניגוד להצהרות, והסביר את הבעייתיות בדבר: "יש הבדל מבחינת הימין מאוד גדול האם בתוצאות הסופיות הימין ב-60 או ב-59. כאשר אתה ב-60 לימין יש בעצם בלוק חוסם שלו, הוא משתמש ברע"מ כנדבך נוסף בתמיכה חיצונית כרשת ביטחון, כאשר אתה ב-59 אתה בעצם נשען, לא רק נתמך, אלא נשען על הקולות של המשותפת כדי לקיים ממשלה".

"יש ציר אידיאולוגי ימני שזה מאוד קשה להם", הוסיף. "בתוך הימין יש הבדל כי ב-60 הליכוד יכול לשרוד, ב-59 הוא חייב תמיכה של רע"מ באופן אקטיבי וזה משנה את התמונה בתוך הימין, בתפיסה של הימניים איך הם רואים את שיתוף הפעולה עם התנועה האסלאמית".

בכר התייחס לוויכוח שפרץ בשידור חי בין שני חברי הליכוד צחי הנגבי לשלמה קרעי סביב הסוגייה ואמר: "אני לא הייתי מתרגש מזה יותר מדי, עם כל הכבוד לשני הח"כים שציינת, הם לא אלה שיחליטו בליכוד. אני לא בטוח שזה מבטא מחלוקת עמוקה ואמיתית בתוך המפלגה, שמעתי את דוד ביטן שמביא תזה הפוכה בתוך הליכוד".

בהמשך, בכר התייחס למצבו של יו"ר ימינה נפתלי בנט, שנחשב לשון המאזניים, ואמר: "אני חושב שהוא בצומת דרכים מאוד דרמטית, הוא חייב להחליט לגביו. מה הוא יחליט? הימור שלי, אני לא אומר מידיעה, אני חושב שיהיה לו קשה לעבור ל"צד השני". יש לו סיכוי להיות ראש ממשלה והפיתוי הוא גדול, הוא עומד בפני פיתוי מאוד גדול, זו החלטה לא פשוטה מבחינתו. הוא אמר משפט דרמטי בנאום אחרי הבחירות 'מה שהיה לא יהיה'. מה זה אומר? נמתין, אבל בידיו היכולת לקבוע מי יהיה ראש ממשלה או שהוא עצמו יהיה ראש ממשלה".

בכר הוסיף ציין: "באותה מידה ברגע שבנט הולך עם גוש נתניהו ונתמך מבחוץ על ידי המשותפת, אותה תמונה הוא יכול לעשות עם הגוש השני, זה בדיוק אותו דבר".

בכר גם הסביר שהגוש להחלפת נתניהו יכול להגיע להישגים גם ללא הקמת ממשלה, למשל להשיג רוב להעברת חוק שימנע מנאשם בפלילים להתמודד על ראשות הממשלה. "אם זה אפשרי? מבחינה פוליטית זה קצת קשה, מבחינה מספרית פוליטית בוודאי שזה ניתן, אני רק לא בטוח שבתוך הכנסת רוצים לחוקק את החוק הזה. צריך לקבל תמיכה גם של המפלגות הערביות למהלך. לא חייב את בנט, יש 61 עם הערביות לא צריך את בנט בעניין".