יו״ר מפלגת הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ' התחייב היום (חמישי) כי לא תקום ממשלה שתתבסס על מפלגת רע"מ של מנסור עבאס, וקרא ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער וליו"ר ימינה נפתלי בנט להצטרף לממשלת ימין בראשות בנימין נתניהו.

"לא תקום ממשלת ימין שתתבסס על רע"מ של מנסור עבאס. נקודה. לא מבפנים, לא מבחוץ, לא בהמנעות, ולא באיזה ישראבלופ אחר. תומכי טרור ששוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית אינם שותף לגיטימי לשום ממשלה", כתב סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו. "הקולות חסרי האחריות של גורמים מסוימים בימין בימים האחרונים, שתומכים שהישענות כזו על "עבאס הנחמד" משקפים בלבול מסוכן. חברים, תוציאו את זה לכם מהראש. לא יהיה".

סמוטריץ' המשיך: "מה כן יהיה? נפתלי בנט וגדעון סער חייבים לשים את העניינים האישיים בצד ולהיכנס לממשלת ימין. הם יכולים וצריכים להציב כתנאי לכך דרישות שיהפכו את הממשלה הזו לימנית באמת - במשפט, בהתיישבות, בביטחון, בזהות היהודית, בהוצאת המסתננים, בכלכלה, ועוד. הציונות הדתית תגבה אותם כמובן בדרישות האלה, ואני משוכנע שכך גם המפלגות החרדיות".

"הצעד הזה מתחייב מטובת מדינת ישראל, אבל גם מהדמוקרטיה ומתוצאות הבחירות. בנט וסער, ביחד ולחוד, הציבו את עצמם בבחירות האלה כמועמדים לראשות הממשלה מהימין במקום נתניהו. לגיטימי לחלוטין. אבל הם נכשלו והעם אמר את דברו בצורה ברורה. נתניהו קיבל פי חמש קולות מכל אחד מהם. ציבור הימין אמר להם "לא" נחרץ וביקש שנתניהו ימשיך להוביל את המחנה".

"סער ובנט צריכים לכבד את התוצאה הדמוקרטית, להצטרף לממשלה לאומית ולהוציא את מדינת ישראל מהבוץ. יש יותר מידי עניינים דחופים על הפרק והציבור לא יסלח למי שלא יגלה את האחריות הנדרשת ויתן לשיקולים אישיים, לשנאות וחרמות, לגבור על טובת המדינה", סיכם. "נפתלי, גדעון, אני מוכן לשבת עוד היום ולתאם את הדרישות המהותיות שלנו מנתניהו כך שניתן יהיה להקים מיד לאחר הפסח ממשלת ימין אמיתית, טובה ומתפקדת שתתמודד עם האתגרים הרבים המונחים לפתחנו. שימו הכל בצד ובואו".