פאינה קירשנבאום, סגנית שר הפנים וחברת כנסת לשעבר מטעם מפלגת "ישראל ביתנו", הורשעה היום (חמישי) בלקיחת שוחד בפרשה שזכתה לכינוי "פרשת ישראל ביתנו". חברת הכנסת לשעבר הורשעה ברוב הסעיפים נגדה ומלבדה, גם רמי כהן, מנכ"ל משרד החקלאות הורשע.

בכתב האישום הואשמה כי קיבלה כספים לצרכים אישיים ופרטיים, מתוך כסך קואליציוניים. השופט ירון לוי כתב בהכרעתו כי "פאינה קירשנבאום לקחה במשך שש שנים שוחד באופן שיטתי".

"הנאשמים פעלו בדפוס פעולה מושחת. הנאשמת ניצלה את כוחה השלטוני כממונה על הכספים הקואליציונים של ישראל ביתנו והנאשם את קשריו עם הנאשמת, כדי להשיג הון אישי. הפרשה מעלה ראיות להתנהגות מטרידה ולזילות בכספי ציבור", המשיך השופט.

כתבי האישום שהוגשו לבית המשפט כללו למעלה מ-10 פרשיות. בכתבי האישום, שהוגשו על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, נאמר כי החל משנת 2006 ועד לפתיחת החקירה המשטרתית הגלויה בדצמבר 2014, ניצלה קירשנבאום במקרים רבים תפקידיה כעובדת ציבור, ובמיוחד את שליטתה על תקציבי מדינה (הכספים הקואליציוניים), כדי לדרוש שוחד ולקחת שוחד ממוסדות ציבוריים, מעמותות ומגורמים פרטיים. זאת, בדמות טובות הנאה פסולות עבורה או עבור בני משפחתה, עבור מפלגת ישראל ביתנו ועבור מקורבים, אליה או למפלגה.

סגן ראש המחלקה הכלכלית בפרקליטות, עו"ד מאור אבן חן אמר: "הכרעת הדין שניתנה היום היא שלב נוסף במאבק בשחיתות. הכרעת הדין מבוססת על התשתית הראייתית שפרשנו בבית המשפט משך עשרות דיונים, ועל האמון הרב שניתן בעדים ובעדי המדינה".

ראש המחלקה, עו"ד דן אלדד הוסיף כי "למרות שהכרנו את הפרטים, כששמענו את השופט קורא את הדברים - הזדעזענו שוב. זו המדינה שלנו, וככה היא נראתה זמן מסויים ובהיבט מסוים, והתפקיד של כולנו הוא לעשות הכל כדי ששחיתות כזו לא תהיה חלקה של המדינה הזו".