פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בת"א, בקשה לתקן את כתב האישום בעניינו של ירין שרף, שהואשם קודם לכן בבעילה אסורה בהסכמה של קטינה בת 13 במלונית הקורונה, ולייחס לו עבירות של אינוס, ובהתאם להעביר את הדיון בעניינו לבית המשפט המחוזי.

ההחלטה התקבלה בתום מספר דיונים בראשות ממלא-מקום פרקליט המדינה, בהם השתתפו הגורמים הרלוונטיים בפרקליטות המדינה ובפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), ולאחר שבמסגרת הדיונים שבו ונבחנו חומרי החקירה, אף בוצעו מספר השלמות חקירה, ונותחו החלופות המשפטיות, העובדתיות והנורמטיביות. 

ממלא-מקום פרקליט המדינה אימץ את המלצת פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי), המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים) ומנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, לפיה, על אף הקשיים והמורכבות בפרשה זו, עולה כי יש בתיק סיכוי סביר להרשעה בעבירת אינוס, וכי בנסיבות העניין מוצדק לבקש לתקן את כתב האישום.

אמה של קורבן האונס, ועוה"ד עמית חדד, נועה מילשטיין ורונה וולק, ממשרד חדד רוט שנהר, המייצגים את המשפחה, מסרו: "אנחנו שמחים ומברכים על החלטתם המקצועית של מ״מ פרקליט המדינה ושל צוות הפרקליטות שמטפל בתיק שהשכילו לתקן את כתב האישום ולהאשים את ירין שרף בעבירה אותה ביצע - עבירת אונס נגד ילדה בת 13. אנו רואים בהערכה את היכולת המקצועית לבחון את הדברים לעומק, ולעשות צדק עם הילדה, עם המשפחה, ועם החברה בישראל״.

כזכור, ההחלטה המקורית של הפרקליטות להגיש כתב אישום מרוכך זכתה לביקורת ציבורית רבה. במהלך הדיון בהארכת מעצרו של שרף, מחוץ לכותלי בית המשפט נתלו שלטים שונים על ידי פעילות פמיניסטיות, שהביעו תמיכה בנערה ("אני מאמינה לך"), וכן שלטים בגנותו של שרף.

שלט מחאה נגד ירין שרף החשוד באונס (צילום: אבשלום ששוני)
שלט מחאה נגד ירין שרף החשוד באונס (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, לאחר שפורסם שמו של ירין שרף בן ה-21 מבית אריה, החשוד באונס בת ה-13 במלונית, החלו ברשתות החברתיות לעסוק בצעיר, כיוון שזה נחשב למוכר בטיקטוק וכמי שכבר שיגר מסרים בעבר לנשים בצורה בוטה ומעליבה. תנועת "כולן", שהגישה את התלונה למשטרה, פרסמה כי אחותה של הקטינה שנאנסה לכאורה, היא זו שפנתה אליהן.

בפוסט שהעלתה התנועה נכתב: "כמיטב המסורת, באנו לעזור לירין שרף, החשוד באונס הילדה בת ה – 13 להיות מפורסם! אנחנו מכירות את השם שלו תקופה ארוכה, מכירות היטב". 

"ירין שרף, החלאה שחשוד באונס של ילדה בת 13 במלונית קורונה, הוא טיפוס נאלח שמטריד נשים ונערות בטיקטוק כבר חודשים. אפשר לומר שזה המקצוע שלו, בהיעדר מידע אחר. אנחנו לא מופתעות לרגע. במשך זמן רב הוא השאיר תגובות מטרידות, קילל נשים בגלל הגוף שלהן, ופתח קבוצת וואטסאפ שנקראת 'פותלנד'", כך כתבו.