אוניית משא הנמצאת בבעלות ישראלית חלקית נפגעה היום (חמישי) מטיל איראני. כאמור, האונייה הייתה בדרכה מטנזניה להודו, והיא נפגעה מהטיל כשעברה בים הערבי, סמוך לתימן. מערכת הביטחון עודכנה על האירוע, במסגרתו נגרמה לאונייה פגיעה קלה. בעלי החברה, שהמטה שלה ממוקם בחיפה, עודכנו באירוע וההחלטה שהתקבלה היא שהאונייה תמשיך לשוט בנתיב להודו ושם תיערך בקרת נזקים. 

אין ספק שמדובר בחלק מהמערכה מול איראן, אם כי הספינה לא הובילה סחורות לישראל, לא נשאה את דגל המדינה והצוות שלה מורכב מזרים בלבד. בסוף השבוע האחרון נחשף במעריב כי ישראל ביצעה עשרות פעולות נגד איראן בלב ים. במערכת הביטחון מעריכים שקרוב למחצית מהפעולות הגלויות (גם אם ישראל לא לוקחת עליהן אחריות) המבוצעות במסגרת המב"ם קשורות לחיל הים. כשני שלישים מכלל הפעילות המבצעית של חיל הים בשנה החולפת בוצעה במימי הים התיכון ועוד כשליש במימי הים האדום, חלק ממנה באזורים מרוחקים במיוחד מהחוף הישראלי.

כזכור, בסוף החודש שעבר התרחש אירוע דומה, כאשר הספינה 'הליוס ריי' הנמצאת בבעלות ישראלית,  נפגעה מתקיפה החשודה כאיראנית. איש מצוות הספינה לא נפגע בתקיפה, שעל פי ההערכה הראשונית הביאה לפעירת שני חורים בסיפון העליון בלבד. בישראל העריכו אז כי איראן עומדת מאחורי התקיפה, המזכירה תקיפות דומות באזור זה בשנתיים האחרונות, במהלכן נפגעו לרוב ספינות ומכליות סעודיות, בדרך כלל בעקבות תקיפה של ארגון הטרור 'אנצאר אללה' החות'י בתימן.