ארצות הברית הודיעה היום (חמישי) באופן רשמי על החזרת הסיוע לפלסטינים שהופסק כמעט לחלוטין במהלך כהונתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומס גרינפילד הודיעה כי ממשל ביידן יעניק 15 מיליון דולר לאוכלוסיות פגיעות בגדה המערבית ועזה, לסיוע הומניטרי והתמודדות עם משבר הקורונה.

עוד מסרה גרינפילד, כי "הנשיא ביידן מחדש את תכניות הסיוע האמריקאית שתומכות בפיתוח הכלכלי וסיוע הומניטרי עבור העם הפלסטיני".

בתך כך, נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שוחח עם כתבים במסיבת עיתונאים שערך מאז כניסתו לתפקיד, ואמר כי הוא מתכוון להסיג את חייליו מאפגניסטן בשנה הבאה, והשאלה היא "לא האם, אלא מתי". בהתייחסו לסין, הבהיר כי מטרתה של המדינה להפוך לכוח המוביל בעולם, ועקץ את מנהיגה, שי ג'ינפינג, בכך שציין כי אין לו "עצמות דמוקרטיות" בגופו.

ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Tom Brenner)
ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Tom Brenner)

הוא לא שלל לרוץ בבחירות הבאות בשנת 2024, אך עם זאת הבהיר כי לא נכון לומר דבר כזה זמן רב קודם לכן. הוא הבהיר כי הוא מקווה שסגנית הנשיא קמלה האריס תרוץ יחד איתו בשנית. כמו כן, הוא אמר כי "אנחנו מחוייבים לפעול נגד התחמשות גרעינית" כשנשאל בנושא צפון קוריאה, ואמר כי אם תהיה הסלמה, הוא לא יהסס להגיב.

בנוסף, ביידן דיבר על שלל נושאים פנים-אמריקאיים כמו בעיות ההגירה שחווה ארה"ב, שיתוף הפעולה עם המפלגה הרפובליקנית, תכנית הסיוע הכלכלי הגדול שהעביר, ועוד.

בנושא הסיוע לפלסטינים, ב"וואלה!" דווח כי סוכנות הסיוע של הממשל האמריקני USAID תעביר את הכסף לארגוני סיוע נוצרים-אמריקאים שפועלים בגדה וברצועת עזה מול בתי חולים ומספקים מזון לנזקקים.

כזכור, במהלך כהונתו של טראמפ הסיוע הכמעט יחיד שארה"ב העניקה לפלסטינים היה כמה עשרות מיליוני דולרים בשנה שיועדו למנגנוני הביטחון. ישראל הייתה זו שביקשה מהממשל האמריקאי שלא לקצץ בסיוע לכוחות הביטחון הפלסטינים.