קוריאה הצפונית שיגרה הבוקר (שישי)  טיל בליסטי לטווח קצר, מסוג חדש שפותח רק לאחרונה. השיגור, שהיה השלישי השבוע, הגיע מספר שעות לאחר שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הזהיר כי הבית עשוי להגיב במידה והניסויים לא ייפסקו.

בתוך כך, במסיבת העיתונאים שערך, נשאל הנשיא האם קוריאה הצפונית נמצאת בראש סדר העדיפויות של מדיניות החוץ של ארה''ב. ביידן השיב בפשטות "כן", זאת למרות שבנאומו בחודש הקודם, לא התייחס הנשיא לקוריאה הצפונית.

הטילים ששוגרו השבוע היו כחלק מהניסוי הראשון שעורכת קוריאה הצפונית מזה כשנה בטילים בליסטייים. השיגורים גונו על ידי ארה''ב שטענה כי הם מערערים את היציבות באזור: "השיגורים מפרים מספר רב של החלטות מועצת הביטחון ומאיימים לזעזע את האזור והקהילה הבינלאומית".

הטיל ששוגר הלילה הוא תוצאה של שימוש בשיפורים שהוכנסו לטכנולוגיה קיימת, כך שיוכל להחזיק ראש נפץ של 2.5 טון, על פי דיווח של רשת KCNA, סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית. "לפיתוח מערכת הנשק הזו יש משמעות רבה לחיזוק הכוח הצבאי של המדינה ולהרתעת כל מיני איומים צבאיים", אמר רי פיונג צ'ול, בכיר שפיקח על השיגור, על פי הסוכנות.

על פי מומחים ממרכז מחקר בקליפורניה, הטיל בו השתמשו בניסוי נחשף כבר בחודש אוקטובר במצעד צבאי גדול שנערך בפיונגיאנג. ב-KNCA הוסיפו כי השיגור הראה כי הטיל "מצויד במערכת שמקשה על נשקים לזהות אותו ולהפילו".

נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'יאה-אין, התייחס לניסוי הטילים של שכנתו הצפונים, ואמר כי "ארצות הברית ושתי הקוריאות צריכות לעשות מאמצים כדי להמשיך בדיאלוג, ולא ליצור קשיים".