העיתון הכוויתי אל-ג'רידה דיווח הבוקר (שישי) כי במסגרת הניסיונות של ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב קואליציה בת 61 חברים, הוא מנסה לצרף שני חברי כנסת ערבים - ולא רק את רע"מ של מנסור עבאס. על פי הדיווח, ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה נתן אשל נועד עם יו"ר תע"ל, חבר הכנסת אחמד טיבי, ועם חבר הכנסת אוסאמה סעדי, והציע להם את תפקיד השר לענייני ערבים ותפקיד נוסף של סגן שר לטיפול באלימות בחברה הערבית. עוד נטען בדיווח, כי השניים הבטיחו לבדוק את ההצעה. 

מתע"ל נמסר בתגובה: "מדובר בידיעה שקרית וספין שלא ראוי לתגובה אפילו".

חבר הכנסת טיבי מסר בתגובה: "קשקוש. ספין שקרי ומגוחך. לא היה ולא נברא".

ועדת הבחירות המרכזית סיימה אמש את ספירתם של 100% מהקולות ולפי שעה נראה כי המאזן בין הגושים נשמר. על פי התוצאות הליכוד עם 30 מנדטים, יש עתיד עם 17, ש"ס עם 9, כחול לבן עם 8, העבודה, ימינה, יהדות התורה וישראל ביתנו כל אחת עם 7 מנדטים, הרשימה המשותפת, הציונות הדתית, מרצ ותקווה חדשה עם 6 מנדטים ומפלגת רע"מ עם 4 מנדטים. 

בגוש נתניהו מבינים, כמו גם בגוש הנגדי, שעכשיו הם נדרשים להפעיל את הקשרים, התרגילים והניסיון הפוליטיים שלהם כדי שהממשלה הבאה תורכב בצד שלהם. ומעל המגעים והגישושים שכבר התחילו מרחפת הסכנה שישראל תידרדר לבחירות חמישיות.

"סיכוי גדול שהסיפור שוב ייגמר בהסכמי רוטציה", אומרים בליכוד, "ולא שוללים תסריט שנתניהו לא יהיה הראשון ברוטציה". במערכת הפוליטית מעריכים כי הפעם תוקם ממשלה ולא יהיו בחירות נוספות, ומציינים כי המגעים האינטנסיביים בשני הגושים יתחילו כבר ביום שני הקרוב, לאחר פסח ראשון.

בגוש נתניהו סבורים כי הקמת ממשלת ימין תיתקל בקשיים משמעותיים בשל העובדה שאין די בצירופה של ימינה ויש צורך בחיבור עם מפלגה נוספת. בליכוד מכוונים אל מי שנחשבה לשותפה ועתה היא בחזקת שותפה עוינת - מפלגת כחול לבן. בכירים בליכוד אומרים: "גנץ הביא הישג מפתיע, ויש לו יתרון שהוא לא מוחרם על ידי אף גורם וגם לא מחרים אף אחד בשני הגושים. הוא הוביל את קמפיין הבחירות שלו תחת הכותרת 'אשמור על נתניהו מבפנים', וזה עשוי להקל עליו להצטרף לגוש נתניהו". אלא שקשה לראות את גנץ מאכזב שוב את בוחריו וחוזר לשבת תחתיו. בכחול לבן הגיבו בהומור: "העברנו את אנשי הקשר הפוליטיים של הליכוד למצב 'לא לענות'". והוסיפו: "אנחנו מחויבים לגוש השינוי. לא יהיה שיח עם נתניהו".

מפלגה נוספת שעשויה לחבור לגוש נתניהו היא רע"ם בראשות מנסור עבאס, שהתבשרה אתמול סופית כי תגיע לכנסת עם ארבעה ח"כים. ראש עיריית נצרת עלי סאלם, מקורבו של עבאס, שמנסה לתווך בין עבאס לנתניהו, אמר אתמול ברדיו 103FM: "תרשמו, בעוד כמה ימים נתניהו ירכיב ממשלה עם סמוטריץ' ומנסור עבאס".