היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה היום (שישי) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הוא דורש למנות שר משפטים קבוע. מנדלבליט טוען במכתבו כי "מצב בו משרד המשפטים יוותר ללא שר מכהן, יגרום לפגיעה קשה בעבודת המשרד ובתפקוד הממשלה, על כל הכרוך בכך". כזכור, כהונת ממלא מקום שר המשפטים, יו''ר כחול לבן בני גנץ, תסתיים בתחילת חודש אפריל.

היועמ''ש ציין בפנייתו מספר משרדים נוספים, אשר הממשלה לא מינתה עבורם שר קבוע, לאחר עזיבתם של השרים הקודמים. בין המשרדים, מלבד משרד המשפטים, המשרד להשכלה גבוהה אותו עזב זאב אלקין, כמו גם המשרד למשאבי מים. המשרד לשוויון חברתי, אשר בראשו עומד כיום, כממלא מקום, השר  איציק שמולי, במקביל לתפקידו כשר הרווחה ומשרד המדע והטכנולוגיה אותו עזב יזהר שי. כיום משמש ח''כ חילי טרופר כממלא מקום השר.

מנדלבליט אף ציין כי כבר בתחילת החודש פנה לממשלה על מנת שתפעל למינוי שרים קבועים ושבמהלך פרק הזמן שחלף, תמה כהונתו של ממלא מקום שר התקשורת, בני גנץ. 

בני גנץ בביקור בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
בני גנץ בביקור בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

"כפי שכבר הבהרתי, מצב בו מדינת ישראל תיוותר ללא שרים, ובכלל זאת ללא שר משפטים מכהן, וזאת למשך תקופה לא ידוע, הוא מצב חריג ביותר וחמור מבחינה משפטית. בתוך כך, סמכויות רבות המוקנות לשר המשפטים, בהן סמכויות חשובות ומשמעותיות, יוותרו ללא כל גורם אשר יוכל להפעילן", כתב היועץ המשפטי.

בתוך כך, גם שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ פנה לנתניהו ודרש ממנו להעלות את מינוי שר המשפטים בישיבת הממשלה המתוכננת ליום שני. "לאי מינוי שר משפטים קבוע יהיו השלכות גם על ניהול ממשלת המעבר. אפעל בכל האמצעים כדי למנוע מנתניהו שנגוע בשיקולים זרים לפגוע באזרחי ישראל", אמר גנץ.