על פי הייננים, בציר 2020 היה די היסטורי, הודות למגפת הקורונה. לפחות מזג האוויר התייחס אלינו יפה רוב העונה. בחורף ירדו כמויות משקעים בגובה 150% מהממוצע ועונות האביב והקיץ שלאחר מכן היו קרירות יחסית. חודש ספטמבר לעומת זאת, היה החודש החם ביותר שנרשם בתולדות ישראל, עם טמפרטורות של 3.9 מעלות מעל הממוצע וכתוצאה מכך נרשמו שיאי בציר.
 
עכשיו כשהרוחות נרגעו ושניה לפני שיהיה פה חם גהנום וכולנו נהיה יותר עצבניים, החלטנו לפתוח כמה בקבוקים לבנים מצוינים שהושקו פה לאחרונה, לשבת איתם בים או בפיקניק, לנשנש גבינה וכמה פחמימות ובעיקר לשתות עם חברים. כי לזה הכי התגעגענו. ובכל זאת שבועות,  סיבה טובה לשתות עוד קצת יין.  

יקב הרי גליל, גליל, אלון לבן 2020
הפרטים: בלנד של 75% ויונייה, 18% סוביניון בלאן  ו-7% שרדונה. 40% מהיין תסס והתיישן בחביות עץ אלון צרפתי למשך שלושה חודשים. את התווית מעטר שועל מצוי הנצפה בכרמים, "המדביר" הביולוגי של כרמי יקב הרי גליל.
הטעם: ארומה עשירה של אגס בשל ופאי תפוחים לצד ניחוחות רעננים של פריחת הדרים, החבית מקבלת מקום בלגימה עם טעמי מאפה עדינים ממש.
המחיר: 65 שקלים
ההמלצה שלנו: יין רענן, בעל חומציות ברורה שמתאזנת עם הפירותיות של הסוביניון בלאן והאלגנטיות של השרדונה. עורר בנו חשק לנקניקיית בשר לבן או שניצל צלע לבן. השומניות של החזיר תתן לכם את הביס המושלם לצד החמיצות של הוויוניה.

יקב בת שלמה, סוביניון בלאן 2020
הפרטים:  לבן יבש מענבי סוביניון בלאן אשר נבצרו ידנית, נסחטו בעדינות והותססו בקור במיכלי בטון בצורת ביצה במשך חמישה חודשים.
הטעם: ארומה וטעמים עשבוניים וטרופיים, עם מסגרת חומצית חזקה. יין עם נוכחות, ועם עם פקק זכוכית נשלף שמאפשר לנו לשמור על הבקבוק גם אחרי שחיסלנו אותו .
המחיר: 90 שקלים 
ההמלצה שלנו: אלגנטיות במראה ובטעם. יין נהדר לחלוק עם חברים או לשתות לבד מול השקיעה לצד מנות בעלות חריפות עדינה

יקב תבור, אדמה, רוסאן 2020
הפרטים  100% ענבי רוסאן שגדלו על קרקע בזלתית, סחיטה עדינה ותסיסה איטית במיכלי נירוסטה ללא תסיסה מאלולקטית או מגע עם עץ.
הטעם: ריחות של הדרים ומתיקות מרומזת, טעמי תפוח, אגס, הדרים ומעט דבש. ליין צבע לימוני בהיר, גוף בינוני וחמיצות קלילה המובילה לסיומת נעימה ורעננה.
המחיר: 59 שקלים
ההמלצה שלנו: יקב תבור מפתיע אותנו עם לבנים מצוינים בשנים האחרונות. זהו יין קליל וכיפי לשתייה שיעבוד נהדר כדרינק לים עם ענבים מתוקים או אבטיח בשל.

יקב סגל, קדומים, מראווי 2019
הפרטים: מראווי הינו זן מקומי קדום, אחד הזנים הבודדים שנשתמרו באזור ארץ ישראל. היין מגיע מכרם יחידני שניטע לפני מספר שנים בבר גיורא שבהרי יהודה והוא התיישן 6 חודשים על השמרים בחביות אלון צרפתי משומשות.
הטעם: באף, הדרים, פרחים לבנים ומינראליות מודגשת, לצד וניל וקפה קלוי שמקורם בחביות. בפה, חמיצות רעננה, תבלינים ומליחות עדינה,  וסיומת הדרית ומתובלת.
המחיר: 79 שקלים
ההמלצה שלנו: יין מורכב, עשיר בטעמים ולכן דורש שתפרגנו לו עם מטעמים. לא היינו הולכים על דגים כי היין ממש ישתלט על טעמם העדין,  אבל אספרגוס עטוף בבייקון, ולחם מחמצת עם חמאה צהובה וגבינות קשות מיושנות יתאימו ממש .

סגל, לה פורה-בלאנש, תבור, הרי גליל (צילום: חגית גורן,my social,איל קרן,יחצ)
סגל, לה פורה-בלאנש, תבור, הרי גליל (צילום: חגית גורן,my social,איל קרן,יחצ)

יקב לה פורה בלאנש, אריאל 2020 
הפרטים: בלנד של ענבי וויוניה ושנין בלאן. הענבים נסחטים מיד בכניסתם ליקב תסיסה בטמפרטורה נמוכה, הצללה במיכלי נירוסטה. סינון, וביקבוק. היין שוכב במרתף היקב כ- 8 חודשים לפני יציאתו לשוק.
הטעם: מינרליות עדינה עם ריחות של פירות ופריחה ירוקה, בפה מעט שמנוני טרופי-ירוק, בעל חומציות עדינה.,
המחיר: 84 שקלים
ההמלצה שלנו: תנו לטרופי מקום ושלבו אותו עם אוכל אסייאתי לכיוון התאילנדי עם עשבי תיבול ומעט חריפות שתאזן את השמנוניות העדינה בלגימה.

יקב ברקן, Assemblage, עלמון 2019
הפרטים: בלנד של 50% שרדונה, 30% סוביניון בלאן, ו-20% ויוניה הגדלים ברמת עלמה בגליל העליון. השרדונה והויונייה הותססו בחביות עץ אלון צרפתי, משומשות וחדשות והתבגרו על משקעי השמרים כ-6 חודשים. הסוביניון בלאן הותסס במיכל נירוסטה, בטמפרטורה נמוכה.
הטעם: באף ארומות הדרים חמצמצים, ורמזים של מאפה מהיישון בחבית. בפה היין ממשיך את האופי ההדרי עם תיבול ירקרק וגוף מלא.
המחיר : 60 שקלים
ההמלצה שלנו: יין לשקיעה או לפיקניק עם חברים, יעבוד נהדר עם פסטה טובה על בסיס שמן זית, או דגים.

יקב פלדשטיין, דבוקי 2020
הפרטים: דבוקי הוא עוד זן קדום הגדל כאן מזה מאות ואלפי שנים.  לעשיית יין זה משמשים ענבי דבוקי הגדלים בהרי יהודה, עוברים להשרייה ארוכה על קליפות, ותוססים במספר מיכלים.
הטעם: הדבוקי ידוע בטעמיו הפירותיים, באף ריחות מטריפים של קיץ טרופי, בפה נימות טרופיות ירוקות כגון בננה ירוקה, ומלון שמספקים רעננות חמצמצה.
המחיר: 105 שקלים
ההמלצה שלנו:  יין נהדר, למרות הפירותיות הרעננה, המחיר מוציא את הבקבוק מקטגוריית השתייה האגבית, אבל הוא נופלא לשתייה לצד ארוחה אסיאתית או כל מנה שתשלב עשבי תיבול טריים ומעט חריפות.  

יקב טפרברג, אינספייר, סוביניון בלאן, רוסאן, ויונייה 2020
הפרטים: בלנד של 50% ענבי סוביניון בלאן, 35% ענבי רוסאן, 15% ענבי ויונייה.  ענבי הסוביניון בלאן נבצרו בהרי אפרים ידנית עם אור ראשון, ועברו סחיטה עדינה ואיטית, הרוסאן והויונייה נבצרו מחלקות מובחרות מעמק איילון מאוחר יותר ושולבו לבלנד, ללא תסיסה מאלולאקטית .
הטעם: מאוזן היטב. המתיקות הפירותית שמתאזנת עם חמיצות ועשבוניות. מאד מפתיע.
מחיר: 60 שקלים
ההמלצה שלנו: לקרר היטב כדי לשמור על האיזון, גם פה אוכל תאילנדי מתובל בעדינות ישתלב מעולה ואם לא בא לכם להתחיל להזמין וולט אז סרדינים טובים עם קצת לימון כבוש על לחם יגרמו לכם לגרגר מתענוג 

פלדשטיין, ברקן, לה פורה בלאנש וטפרברג (צילום: איל קרן,יחצ)
פלדשטיין, ברקן, לה פורה בלאנש וטפרברג (צילום: איל קרן,יחצ)

יקב טורא, סנואו 2020 
הפרטים: בלנד של 94% סוביניון בלאן ו6% שרדונה מכרם ברכה, בעל צבע ייחודי על גבול הפנינה.
הטעם: יין יבש, פרחוני עם טעמי פירות לבנים כגון פומלה, מלון. בעל חמיצות מרעננת
המחיר: 69 שקלים
ההמלצה שלנו: אידיאלי לפיקניק, יתאים לצד פירות בשלים וגבינות בשלות רכות ושמנמנות שיאזנו את החמיצות הפרחונית.

דרום, דרום לבן 2020 
הפרטים: לבן יבש מענבי סוביניון בלאן מכרמים במצפה רמון ורמת ערד. תסס במכלי נירוסטה והתבגר במשך 4 חודשים במכלי בטון.
הטעם: טעמי פרי רעננים ופריכים, צבע זהוב קש, ריח טרופי-הדרי, יין נהדר. 
המחיר: 80 שקלים
ההמלצה שלנו: על פי היצרן זהו יין שימשיך להתפתח היטב בבקבוק בעשור הקרוב. לא בטוח שיש לנו יכולת לחכות אבל שווה לקנות עוד 2 בקבוקים ולפתוח אותם בהמשך. כרגע מדובר ביין רענן שדורש שמש לוהטת ודגים מטוגנים עם הרבה לימון.

יקב ברון הרצוג, שנין בלאן 2020
הפרטים: היקב, ששורשיו נטועים בצ'כיה לפני כמאתיים שנה, פועל כיום יקב בעמק נאפה שבקליפורניה.  היין הוא חצי יבש מענבי שנין בלאן, שעברו בציר מכני לילי, תסיסה קרה במיכלי נירוסטה והמתקה במיץ ענבים.
הטעם: פירותי עם מתיקות בינונית ורמיזות אגוזיות.
המחיר: 45 שקלים
ההמלצה שלנו: על פי היקב, זהו יין ליישון שמפתח מורכבות דבשית של פירות בשלים ככל שהזמן עובר. יש מצב שהיינו נותנים לו לחכות ולו מתוך סקרנות. אם אין לכם סבלנות או סקרנות, אז פשטידת גבינות שמנות או סלט עם גבינות ואגוזים ישתלבו איתו מעולה וישחקו עם טעמי הפרי שלו. 

יתיר, הרצוג וטורא (צילום: איל קרן,יחצ)
יתיר, הרצוג וטורא (צילום: איל קרן,יחצ)

יקב רמת הגולן, ירדן, פינו גרי 2020
כמה מילים: יין לבן מענבי פינו גרי הגדלים בשני כרמים הממוקמים בצפון רמת הגולן. כמחצית מהיין תסס בחביות עץ אלון גדולות. יוצר בכמויות קטנות מאוד.
הטעם: ריחות עשירים של תפוחים ירוקים ומלון, בפה מתובל, מינרלי ורענן
המחיר: 75 שקלים
ההמלצה שלנו: היין הזה עשה לנו חשק לאוכל מקסיקני -טאקו דגים, עם קצת צ'ילי, ליים, בצל כבוש וכוסברה. מושלם.

 דרך ארץ, שרדונה 2020 
הפרטים: יינות דרך ארץ ידועים בנגישות שלהם ובתמורה המעולה שהם נותנים למחיר. הייןעבר תסיסה קצרה במיכלי נירוסטה.
הטעם: שרדונה צעיר, קליל, טעמים של פירות קיץ כגון אפרסק ומלון.
המחיר: 30 שקלים
ההמלצה שלנו: יין לשתיה יומית שמומלץ לקנות ממנו שישייה, מושלם לים או לשתות בערב חמים. לא חייב אוכל אבל אם בא לכם אז דגים כבושים, טורטיה עם דגים או בשר מתובל. 

יקב בינימינה, יוגב, רוסאן-מרסאן 2020
הפרטים: בלנד לא שגרתי של 70% רוסאן  ו-30% מרסאן שעברו סחיטה עדינה ותסיסה איטית במיכלי נירוסטה.
הטעם: כל זן מביא את התכונות שלו לבלנד ,הרוסאן מעניק גוף וטעמי קליפת תפוז ובריוש,  המרסאן מעניק רעננות ופירותיות, השילוב של שניהם מספק יין מסקרן ממש, בעל טעמים מאוזנים ועושר בטעמים.
המחיר: 39 שקלים
ההמלצה שלנו: משהו מתוק! כן כן, עוגת גבינה עשירה או עוגת הדרים לצד פירות טריים יספקו ניגודיות משלימה לטעמים של היין, וזה תירוץ נהדר לשתות יין בצהרי סופ"ש. רק אומרים

יקב סגל, רכסים, שרדונה Unoaked 2019
הפרטים: יין לבן יבש מענבי שרדונה המגיעים מכרם בן זמרה שבגליל העליון. הענבים נבצרו ידנית, הותססו ונשמרו במכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה של 12 מעלות וללא כל מגע עץ.
הטעם: באף ריחות עזים של פירות קיציים כגון משמש ואפרסקים בשלים ושל פרחים, בפה היין יבש, מינרלי, בעל גוף קל עם טעמי פירות חמוצים מתוקים.
המחיר: 75 שקלים
ההמלצה שלנו: פלטה מושקעת ממש של פירות וכמה גבינות עיזים צעירות. אל תכבידו על היין הזה עם טעמים מורכבים או חריפים ותנו לו את המקום שלו. 

רמת הגולן, בנימינה, דרך ארץ וסגל (צילום: יחי רוש,חגית גורן,איל קרן)
רמת הגולן, בנימינה, דרך ארץ וסגל (צילום: יחי רוש,חגית גורן,איל קרן)