יו"ר מפלגת רע"מ, מנסור עבאס, המהווה את לשון המאזניים בדרך להרכבת קואליציה, נפגש הבוקר (ראשון) עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, במסגרת ניסיונו של לפיד לגבש קואליציה של "גוש השינוי". בתום הפגישה שניהם הודיעו שהשיח ביניהם יימשך בימים הקרובים.

באתרים הערביים Banet ו-Hala TV דווח כי עבאס הציב מספר דרישות על השולחן מול לפיד, בתמורה לתמיכתו בהקמת הממשלה, ביניהן: תוכנית מעשית למיגור הפשע בקהילה הערבית, הכרה בכפרים לא מוכרים בנגב, והקפאת חוק קמיניץ.

לאור הדיווחים, מפלגת רע''מ פרסמה הודעה רשמית מטעמה בה נאמר כי "כל הפרסומים בכלי התקשורת בנוגע לדרישות שעלו בפגישה בין חה"כ ד"ר מנסור עבאס לבין חה"כ יאיר לפיד הם בגדר שמועות והשערות ועל דעת הגורם המפרסם בלבד". במפלגת רע''מ הודיעו כי יש להסתמך רק על הודעות רשמיות מטעמם בנושא המו''מ וכי "רק חברי הכנסת ברע"מ ובעלי התפקדים הרשמיים בתנועה ובמפלגה הם המוסמכים היחידים לייצג את עמדותנו".

בתוך כך, לפיד פנה גם לראשי הרשימה המשותפת לפני שלושה ימים וביקש פגישה. ראשי המשותפת טרם קבעו מועד לפגישה, אבל מכיוון המשותפת נאמר כי היא תתקיים בימים הקרובים.

עבאס התראיין הבוקר (ראשון) לרדיו נאס בערבית, ואמר כי בימים הקרובים ייפגש עם יו"ר יש עתיד. "השיחות מתנהלות דרך אנשים בכירים. בימים הקרובים יתקיים מפגש עם נציגי יש עתיד ואנו נפרסם את הפרטים אחריו", אמר עבאס לתחנת הרדיו הערבית.

כזכור, בימים האחרונים החל לפיד בניסיונות לגבש את "גוש השינוי", 61 המנדטים המתנגדים לנתניהו, לכדי הרכבת ממשלה. ביום חמישי האחרון שוחח עם יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, ולמחרת שוחח עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

אמש נפגש עבאס עם נציג הליכוד - ח"כ איוב קרא (שלא נבחר לכנסת החדשה). הבוקר פרסם קרא הודעה: "נפגשתי עם מנסור עבאס למרות הקולות בימין נגד המהלך, ולעניות דעתי הם נובעים מתוך חוסר הבנה בסיסי. רה"מ נתניהו עשה צעדים אדירים בשנה האחרונה לקדם את השלום הכלכלי עם העולם הערבי ובנוסף בפעם הראשונה רה"מ שם לו למטרה גם לקרב את הציבור הערבי, וזאת בצל השלום הכלכלי והמלחמה בקורונה, וזה נתפש מאוד חיובי במגזר מיוחד זה.

איוב קרא, מנסור עבאס (צילום: נזאר עראידה)
איוב קרא, מנסור עבאס (צילום: נזאר עראידה)

"כל הצעדים הללו הביאו לפיצוץ ופגיעה במשותפת, הפלג של רע"ם פרש מהמשותפת ורץ באופן עצמאי לכנסת מתוך ראייה שהמשותפת איננה עוזרת בדרכה הקיצונית לשלב ולקדם את המגזר הערבי, והכלים הפלמנטריים לא מספיקים למטרה זו. אחי סמוטריץ' ובן גביר היקרים המגזר הערבי לא מקשה פוליטית אחת והוא כמו עם ישראל יש בו דעות שונות. צריך לחבק את הזרם הפרגמטי של מנסור ולא לפגוע בו בהצהרות עקרות ומזיקות כדי לקיים את הפסוק 'וגר זאב עם כבש'".

בשבוע שעבר פרסם קרא הודעה, בה הציע לעבאס "להצטרף לגוש נתניהו כשר לעניני ערביי ישראל והשלום עם העולם הערבי".