איראן רוצה לנצל את ההזדמנות שנוצרה מחסימת תעלת סואץ על ידי אוניית המכולות The Ever Given, ולהציע את עצמה כדרך מעבר אלטרנטיבית מאסיה לאירופה ולהיפך.

שגריר איראן במוסקבה, קאזם ג'לאלי, אמר היום (ראשון) כי המסדרון הצפוני דרומי, רצף נתיבי תחבורה בינלאומי המורכב מנתיבי ספינות, מסילות רכבות, ומסלולי כבישים העובר דרך איראן, יכול להוות אלטרנטיבה לתעלת סואץ, שחסימתה גורמת לנזק בסך מיליארדי דולרים מדי יום.

ג'לאלי אמר כי הסחורות יכולות להגיע לאירופה דרך איראן בתוך כעשרים ימים, ובכך יצומצמו ההפסדים הכספיים. "איראן, יחד עם הודו וסוריה, תעשה מאמץ דרך הים על מנת לצמצם את הזמן והעלות של העברת הסחורות", הוסיף.

כזכור, רשת CNN דיווחה ביום שישי כי רשויות תעלת סואץ צריכות להסיר כ-20 אלף מטרים מעוקבים של חול, כדי להצליח לשחרר את ספינת המכולות הענקית שם מאז יום שלישי.

The Ever Given, ספינת מכולות השווה בגובהה כמעט לכל בניין האמפייר סטייט, עלתה על שרטון בתעלה המצרית לאחר שנתפסה ברוחות של 40 קמ"ש ובסופת חול שגרמה לראות נמוכה ולניווט גרוע. 

מאמצי ההצלה בתעלה נמשכים כבר מספר ימים וכוללים שימוש בשני מחפרים, תשע סירות גרירה וארבעה דחפורים על גדת התעלה. על מנת לאפשר לספינה לצוף יצטרך צוות החילוץ להוציא ממנה בין 15,000 ל -20,000 קוב של חול כדי להגיע לעומק של 12 עד 16 מטר, אמר ה- SCA ביום חמישי. בערך פי שמונה מגודל בריכת שחייה אולימפית.