יו''ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ הודיע הערב (ראשון) כי ישיבת הממשלה שתוכננה למחר לא תתקיים "לאור סירוב גוש הליכוד ונתניהו לאשר בישיבה מינוי קבע של שר משפטים, מה שיביא לפגיעה בשלטון החוק ובדמוקרטיה".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה לביטול הישיבה:"שערורייה שלא תאומן: בשביל מינויים וג׳ובים גנץ מונע את חתימת החוזים למיליוני חיסונים שנדרשים לאזרחי ישראל לקראת החיסון הבא. אם הממשלה לא תאשר מיידית את החוזים שהשיג ראש הממשלה נתניהו, חברות החיסונים עלולות לבטל אותם ולהעבירם למדינות אחרות. בני גנץ פועל בחוסר אחריות שמסכן את שלומם ובריאותם של כל אזרחי ישראל. גנץ לפני הכל".

לאחר ביטול הישיבה, שר הבריאות יולי אדלשטיין פרסם את רשימת הנושאים אותם ביקש להעלות לסדר היום בישיבת הממשלה וביניהם רכישת חיסוני קורונה נוספים, תשלום למעבדות דגימה שונות ולמפקדת אלון, תקצוב המשך העבודה של ''מגן ישראל'', קופות החולים ובתי החולים לטובת טיפול נפשי בעקבות נזקי הקורונה.  אדלשטיין הוסיף כי "גנץ עושה שרירים. אחרי ההצלחה הכבירה של החיסונים והטיפול בקורונה, אחרי שהמשק חוזר למסלולו, גנץ יחזיר אותנו חודשים אחורה. אפילו לא חשובה הסיבה, הבריאות של כולנו היא לא צד במאבק הפוליטי".

ביום שישי האחרון פנה מנדלבליט לגנץ ולראש הממשלה בנימין נתניהו במכתב, בו דרש למנות שר משפטים קבוע וכתב כי "מצב בו משרד המשפטים יוותר ללא שר מכהן, יגרום לפגיעה קשה בעבודת המשרד ובתפקוד הממשלה, על כל הכרוך בכך". 

לאחר קבלת המכתב, פנה  גם שר הביטחון לראש הממשלה בדרישה להעלות את נושא מינוי השר הקבוע ביום שני בישיבת הממשלה. כאמור, נתניהו סירב ולאור כך ביטל גנץ את הישיבה.

בני גנץ בביקור בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
בני גנץ בביקור בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, גנץ מונה לתפקיד שר המשפטים הזמני, לאחר התפטרותו של אבי ניסנקורן, שהודיע כי בכוונתו להצטרף למפלגת הישראלים של רון חולדאי, אך זמן קצר לאחר מכן הודיע כי אינו ירוץ לכנסת ה-24. כהונתו של גנץ כממלא מקום תסתיים בתחילת חודש אפריל.