למידה של שפה חדשה היא דבר שכמעט כל אחד מאתנו רוצה למצוא לו זמן. בין אם מדובר בשפה בסיסית כמו אנגלית או ערבית, שאנחנו רוצים לדעת בכדי להתמצא טוב יותר בחיי היום יום שלנו, ובין אם מדובר בשפה אחרת שאנחנו מעוניינים להעשיר באמצעותה את ידיעת העולם והאינטלקטואליות שלנו – אין ספק שלא מדובר באתגר פשוט. עם זאת, יש כמה שיטות שכדאי להכיר וכמה דרכים שבהן ניתן לכוון אל המטרה הזאת, בשביל להשיג אותה במהירות וביעילות.

מעולם לא היה חשוב יותר לשלוט ביותר משפה אחת
עם כל שנה שעוברת, העולם שלנו נהיה קטן יותר והאפשרויות בו נעשות רבות יותר. מעולם לא היה קל יותר לתקשר עם אנשים מרחבי כל העולם – בין אם בתקשורת מקוונת ובין אם אנחנו רוצים להגיע פיזית לכל מקום בעולם. עם זאת, בשביל לתקשר עם אנשים מכל רחבי העולם, בשביל להרחיב את ארגז הכלים האינטלקטואלי שלנו, ובכדי להצליח להתמצא במקומות חדשים כבני ובנות המקום – אנחנו צריכים להכיר את השפה.

בשלב זה רבים מאתנו פוגשים בתסכול של למידת שפה חדשה – אנחנו מרגישים מבוגרים מדי ומקובעים מדי בשביל לעשות תהליך קשה כזה, והרבה מאתנו פשוט מוותרים מראש. עם זאת, מעולם לא מאוחר מדי ללמוד שפה חדשה – וכיום גם השיטות להשגת המטרה הזו הן נגישות ופשוטות יותר מאי פעם.

איך תהפכו את השפה הזרה לשפה שגורה? 3 שיטות שכדאי להכיר

  1. השיטה הישנה והטובה – השיטה הישנה והטובה ללמידת שפה היא פשוט זו – ללמוד. עבור הרבה מאוד אנשים, אולי אף עבור רובם, אין תחליף לסילבוס מסודר וללמידה מתוכננת וקוהרנטית של השפה מ-א' ועד ת'. כיום יש המון אפשרויות כאלה – החל בבית הספר היסודי וכלה בבתי ספר ללימוד שפות ואפילו לימודי שפה אקדמיים.
     
    עם זאת, חשוב לזכור שאם אתם הולכים על קורס מסודר, אסור לכם להתפשר על איכות ההוראה והקורס. בדיוק כמו שהייתם רוצים שהמורה של הילדים שלכם לאנגלית יהיה לכל הפחות בוגר תואר ראשון באנגלית, כך אתם צריכים גם לחפש הסמכה רלוונטית מהמורה שלכם בשפה שאותה הוא מלמד – ודיבור ברמת שפת אם הוא לא מספיק.
  2. שיחה – הרבה מאוד אנשים מוצאים שהדרך הטובה ביותר עבורם ללמוד שפה היא בשמיעה ובדיבור. יש לא מעט אנשים שמעוניינים ללמוד שפות חדשות, והדרך שבה הם עושים זאת היא באמצעות שיחה עם דוברי השפה. לא נדיר למצוא אנשים שעושים מעין "ברטר" למטרה זו, כשהם מחדדים האחד לשני שפות שונות שאותן הם רוצים ללמוד. צריך לציין שזו גישה שקל יותר לנקוט בה לאחר שכבר יש הבנה בסיסית של חוקי התחביר והדיבור של השפה החדשה, וזה לא תמיד יעיל לשפה כתובה.
  3. אפליקציות – עולם האפליקציות ללימוד שפה הוא עולם שהולך ומתרחב עם כל שנה שעוברת. כיום אפשר ללמוד שפה תוך כדי נסיעות באוטובוס, תוך כדי שאנחנו מחכים בתור לקופת חולים וסתם בזמן "מת". האפליקציות בדרך כלל משלבות רמה כלשהי של שפה כתובה ושל שפה מדוברת, ועבור מי שמעוניין ללמוד את השפה באופן עצמאי מדובר בכלי אוטו-דידקטי מצוין לרכישת הכלים, החוקים ואוצר המילים הבסיסיים של אותה השפה.

תחשבו על זה טוב, ותמצאו את השיטה המתאימה ביותר לסגנון הלמידה שלכם ולשגרת היום יום שלכם. הדבר החשוב ביותר שאתם צריכים לעשות הוא פשוט להחליט ולהתחיל – השאר כבר יבוא אליכם מאליו כמו ששפת אם מגיעה לילד.