אירוע ביזארי ומחריד התרחש באזור רוסטוב שברוסיה, במסגרתו בת 40 חטפה תינוק מבית החולים כדי לגרום לבעלה לחשוב שמדובר בבנם הפעוט. אלנה ליניק, שעובדת בתור מורה, נתפסה בעדשת מצלמת אבטחה יוצאת מבית החולים כשבידה שקית ניילון ובה היילוד, זאת לאחר שעברה הפלה ורצתה לזייף את לידתה בפני בעלה. 

אלנה ליניק, האישה שחטפה את התינוק (צילום: רשתות חברתיות)
אלנה ליניק, האישה שחטפה את התינוק (צילום: רשתות חברתיות)

סגן מפקד משטרת המחוז סיפר כי ליניק עברה הפלה לפני כחמישה חודשים והחליטה להמשיך לזייף את הריונה "כדי לא לאכזב את בעלה" . האישה, אם לשניים, היא גרושה שבגדה בבעלה והתחתנה בפעם השנייה עם המאהב, ולדימיר טימופייב בן ה-35. בראיון לתקשורת המקומית טימופייב סיפר: "כשהיא אמרה לי שהיא בהיריון רציתי לבכות מרוב אושר, היא הייתה אמורה להביא את בני הראשון וכל כך רציתי להפוך לאבא". 

לדבריו, במהלך ה"היריון" שלה, ליניק הראתה לבעלה תמונות אולטרא-סאונד והשתמשה בבטן מזויפת כדי להסתיר את העובדה שאינה בהיריון. לקראת הלידה, ליניק סיפרה לבעלה כי הוא לא יכול להיות נוכח בחדר בעקבות מגבלות הקורונה, אך הוא הגיע לאסוף אותה מבית החולים לאחר ה"לידה". כעבור 12 שעות, המשטרה הגיעה אל ביתם של הזוג ואז התקבלה הבשורה המרה מהשוטר: "תנשום עמוק. זה לא הבן שלך, היא חטפה אותו". 

בהמשך טימופייב תיאר את הסיטואציה: "השוטר סיפר לי בדיוק כיצד אשתי גנבה את התינוק ולא האמנתי למשמע אוזניי. אחר כך הוא נכנס פנימה ושאל את אלנה אם זה נכון והיא מיד ענתה שכן". לאחר שהשוטר עצר את ליניק, היא התקשרה אל בעלה והסבירה לו: "אתה מבין שהכל היה בגלל שרצית בן?", והוא ענה: "אבל לא ביקשתי שתחטוף תינוק, רציתי את התינוק שלי". 

לבסוף, המשטרה איחדה את התינוק עם הוריו הביולוגיים, נטליה וסרגיי רוסיקוב, שטענו כי 12 השעות בהן בנם נעדר היו עינוי. "היה לנו חשש שהוא לעולם לא יימצא ויחיה עם משפחה אחרת. אין לי טיפה של רחמים עליה והיא חייבת להיענש בידי החוק", אמרה האם. כמו כן, טימופייב התגרש בימים אלו מאשתו, אך המשיך לעמוד לצידה ולעזור לה בהליך המשפטי.