"הערבים רוצים להשתלב": הקושי בהקמת קואליציה נמשך, ועתה, הפתעת הבחירות - רע"מ, מסתמנת כלשון המאזניים עליה שני הגושים הגדולים מפעילים לחצים כבירים על מנת לצרפה לקואליציה. ראש עיריית טייבה, שועאע מסראווה מנצור, המקורב ליו"ר התנועה האסלאמית, מנסור עבאס, וגם ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ניסה להסביר בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM הבוקר את נטיית ליבו של הציבור הערבי: "התסריט של תמיכה מבחוץ בממשלת ימין עם סמוטריץ' ובן גביר הוא היחיד שפסול - כל שאר התסריטים ברי שיח".

לטענתו של ראש עיריית טייבה, אחת מהערים הערביות הגדולות בישראל, יכול להיות שלראש הממשלה בנימין נתניהו לא תהיה האפשרות להקים ממשלה: "הסקטור הערבי לא יסלח ולא ישכח לכל מי שיתמוך בממשלה שסמוטריץ' ובן גביר יושבים בה. מי שקורא להריסת מסגד אל אקצה, להדרת ערבים, לרצח ושנאת חינם. זה בושה וכלימה שנכנסו לכנסת ישראל אנשים כאלה".

מנצור נשאל האם חברי כנסת ערבים מהרשימה המשותפת שנצפו כאשר הם לוחצים ידיים ומתחבקים עם מחבלים לא מפריעים לו, ועל כך השיב: "יש הבדל בין אנשים שיש להם את הדעות הלאומניות שלהם, ואנשים שתומכים ברצח חפים מפשע. אני מגנה כל רצח כזה".

"במגזר הערבי ישנו שיח חדש, שיח אמיתי של השתלבות ואינטגרציה של ערביי ישראל בקודקוד מקבלי ההחלטות", הוסיף. "המשמעות היא שאנחנו רוצים להשפיע על כלל החברה הישראלית, יהודים וערבים, שאנחנו חלק ממנה. אנחנו מאתגרים את המערכת – האם הסיסמאות על שותפות הן רק סיסמאות או שאפשר ליישם אותן. הקול הערבי דיבר בצורה ברורה - אנחנו רוצים להשתלב במוסדות המדינה".

"עבאס לא שינה את עמדותיו", אמר עוד ראש עיריית טייבה, "הוא משקף את רצון בוחריו. הוא בא עם אג'נדה ברורה מאוד שהוא רוצה להשפיע על חיי היומיום של החברה הערבית ועל זה קיבל את המנדטים שלו".

"אפשר להסכים עם כל אחד מהקשת הפוליטית בישראל, בחלקים. התנועה האיסלאמית מאוד קרובה בעניינים הקשורים לדת לפלג הדתי בישראל. בנושאים מדיניים וחברתיים הם קרובים יותר למרכז שמאל. אין ספק שאנחנו כמיעוט במדינה הזאת, שקופח המון שנים, דעותינו קרובות יותר למרכז-שמאל, זה טבעי מאוד. עשרים שנה ממשלות ימין לא עשו דבר חוץ מלדכא אותנו", המשיך.

ינון מגל כתב שאם רע"מ תבהיר שהיא נגד טרור ולא תדרוש את שינוי חוק הלאום – היא לגיטימית. רע"ם יכולה להבהיר דבר כזה?
"אנשים שרוצים לדבר איתנו בשיח הזה – אין להם מה לדבר איתנו. אנחנו אומרים בצורה מפורשת – יש לערבים את האג'נדה שלהם, זה שהפכנו לגורם המכריע בדמותה של הממשלה, זה המשחק הפוליטי. פוליטיקה מורכבת משני דברים – עקרונות וניצול הזדמנויות. הערבים דבקים בעקרונות שלהם וינצלו את חלון ההזדמנויות שנפתח להם".