בחירות 2021: נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שלח היום (שני) דרך בית הנשיא מכתבים לראשי הסיעות שנבחרו בבחירות לכנסת ה-24, בהם זימן אותם לפגישה איתו על מנת שימסרו את המלצתם למועמד להרכבת ממשלה.

סבב הפגישות עם ראשי הסיעות ייערכו ביום שני במשכן הנשיא בירושלים, ויועברו, בדומה לסבב ההמלצות במערכות הבחירות הקודמות מאז 2019, בשידור חי דרך כלי התקשורת.

ראובן ריבלין ובני גנץ (צילום: מארק ניימן, לע''מ)
ראובן ריבלין ובני גנץ (צילום: מארק ניימן, לע''מ)

הנשיא צפוי להכריז על החלטתו באשר למועמד עליו יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה כבר ביום רביעי הקרוב, ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, אך לא יאוחר מה-7 באפריל. למחרת סבב ההתייעצויות אצל הנשיא, ביום שלישי, תפתח הכנסת ה-24 את מושבה הראשון.

נציין, כי מרגע החלטת הנשיא על זהותו של מי שיקבל את המנדט להרכבת הממשלה, יהיו ברשותו של המועמד 28 ימים להציג בפני ריבלין קואליציה שמונה לפחות 61 חברי כנסת. במידה וידרוש המועמד, יוכל לקבל ארכה של 14 ימים במידה ולא יצליח להרכיב ממשלה ב-28 הימים הראשונים.

בתוך כך, יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ פנה ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער וקרא לקיים בדחיפות פגישה מרובעת בכדי לפתור את הפלונטר הפוליטי ולמצוא את הדרך להחליף את נתניהו.