יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ פנה היום (שני) ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער וקרא לקיים בדחיפות פגישה מרובעת בכדי לפתור את הפלונטר הפוליטי ולמצוא את הדרך להחליף את נתניהו.

"קראתי למנהיגי גוש השינוי לשבת בהקדם האפשרי בכדי שנוכל להקים ממשלה ישרה ולעצור את שלטון נתניהו״, מסר גנץ, שכתב בהמשך בחשבון הפייסבוק שלו: "כנבחרי ציבור, יש לנו אחריות וחובה מוסרית לשים את האגו בצד ולפעול לקידום הקמת ממשלה ואני אעשה הכל כדי שזה יקרה", הבטיח.

"לכן, שוחחתי היום עם יאיר לפיד, נפתלי בנט וגדעון סער, והצעתי להם שניפגש ארבעתנו בכדי לנסות ולמצוא פתרונות ביחד עם המפלגות הנוספות בגוש השינוי - בלי פסילות, ובלי חרמות. צריך לבוא עם עקרונות, אבל גם עם גמישות שתאפשר להקים ממשלה ולמנוע מנתניהו להישאר. יש רק דרך אחת לעשות את זה - אם האגו יילך, ביבי יילך".

גנץ המשיך: "אני מתכוון לנצל את הכוח שנתתם לי כדי להבטיח שהממשלה היחידה שתקום כאן תהיה ממשלה ישרה שתדאג לכם ורק לכם ולעשות הכל כדי למנוע בחירות חמישיות. עד שזה יקרה, חבריי ואני בכחול לבן נמשיך להאבק בתוך הממשלה כדי לוודא שביבי לא יקדם במילימטר את מזימת אפריל ויפגע בשלטון החוק", הבטיח. 

הוא הבהיר: "כפי שאמרתי לכל אורך הדרך, אני אומר גם עכשיו: כחול לבן תמליץ על מי שיוכל להרכיב ממשלה מתוך מחנה השינוי ובלבד שנגיע גם לסיכומים על עקרונות יסוד שכוללים שמירה על הדמוקרטיה, על הביטחון, שיקום הכלכלה והבטחת שלטון ממלכתי". הוא ציין: "עוד בתחילת מערכת הבחירות קראתי לשים בצד את האגו ולהתאחד כדי להחליף את נתניהו - וכך אני קורא גם היום".

גנץ גם הוסיף ותקף את נתניהו: "הדבר שהיחיד שנתניהו רוצה הוא בחירות חמישיות שישאירו אותו ראש ממשלה לפחות לעוד חצי שנה, בזמן שהוא עומד למשפט ומונע מינוי פרקליט מדינה ושר משפטים. בחירות שיובילו לריסוק גדול עוד יותר של הכלכלה והחברה בישראל, לבזבוז מיליארדים מיותרים ולשסע עמוק עוד יותר בינינו". 

כזכור, כחול לבן הייתה אחת מהפתעות הבחירות האחרונות כאשר זכתה ב-8 מנדטים, בניגוד חריף לסקרים שצפו כי לא תעבור את אחוז החסימה. כעת היא נחשבת לשחקנית משמעותית בגוש השינוי שעשוי להקים ממשלה שתחליף את בנימין נתניהו.