המאכל הצרפתי הפופולרי ביותר זוכה כעת לכבוד נדיר במיוחד: לחם הבגט המהולל צפוי להיכנס השנה לרשימה היוקרתית, האלמותית והמוגנת של אתרי מורשת התרבות העולמית של ארגון האו"ם לתרבות, חינוך ומדע אונסק"ו. הבגט זכה לכבוד לא לפני שנאלץ להילחם נגד יריב קשה במיוחד – הגגות הציוריים של פריז, שזוכים לשיפוץ וחידוש בעזרת מומחים שמשתמשים באבץ.

אבל למרות התחרות הצמודה, בסופו של דבר נבחר הבגט כמייצג את צרפת כולה, לעומת הגגות ה"פריזאיים" מדי, לטענת השופטים.
מי שאהב במיוחד את ההחלטה היה הנשיא עמנואל מקרון, שהכריז בקבלת הפנים החגיגית שנערכה לבכירי האופים כי "המומחיות שלכם מזינה את ארצנו על כל מחוזותיה. אציג אישית את מועמדותכם ואגן עליה בפני מוסדות אונסק"ו. אנחנו מציגים ומציעים את הבגט על כל סגולותיו - 250 גרם של קסם ושלמות".

נשיא איגוד האופים הצרפתים דומיניק אנרקט בירך גם הוא והוסיף כי "אנחנו נפעמים ונרגשים. זהו ניצחון ענק. עבדנו על התיק הזה שנים".
הבגט המוכר כל כך מורכב בסך הכל מארבעה מרכיבים; קמח, מים, מלח ושמרים או חומץ. הוא כבש רשמית את פריז וערים אחרות בצרפת כבר בתחילת המאה ה־20, אך שורשיו, לפחות על פי חלק מההיסטוריונים, עוד בתקופת נפוליאון ומלחמותיו בתחילת המאה ה־19.

על פי ההסבר המקובל, האופים באותה תקופה נאלצו להכין כיכרות לחם אישיות המתאימות לחגור של הלוחמים, והצורה המוארכת המזכירה פגיון נמצאה כמתאימה ביותר. היסטוריונים נוספים דווקא טוענים כי בעקבות חוקי העבודה, שאסרו על האופים להתחיל לעבוד לפני ארבע בבוקר, הם נאלצו להכין את הבגט המוארך במקום את הכיכר העגולה מפאת קוצר זמן.