אחד התחומים שצמחו בצורה ניכרת בתקופת הקורונה הוא תחום האפליקציות - עסקים קטנים ובינוניים, סטארט־אפים, חברות גדולות ואפילו ממשלות נאלצו ליישר קו ולהנגיש תחומים ארכאיים - אפילו שליחת פקס. בעקבות מגמה זו תחום השיווק הדיגיטלי לאפליקציות צמח במאות אחוזים במשך השנה האחרונה.

חברת מוברסט (Moburst) הישראלית העוסקת בשיווק אפליקציות הוקמה ב־2013 על ידי גלעד בכר וליאור אלדן, שאף הקימו קורס שיווק ברשתות חברתיות וקורס שיווק במובייל באוניברסיטת תל אביב.

החברה החלה את דרכה במשרדים קטנים ברעננה, ובשבע השנים האחרונות צברה ניסיון בניהול תקציבי שיווק לאפליקציות הגדולות בעולם, בהן Google ,Samsung ,Uber ו־Discovery. כיום, יש לחברה סניפים בישראל ובארה"ב והיא הצליחה להגיע להישגים מרשימים: שבע מתוך 15 האפליקציות שרשמו יותר ממיליארד הורדות שווקו על ידי מוברסט.

מנכ״ל ומייסד החברה גלעד בכר טוען כי תחום השיווק הדיגיטלי לאפליקציות עוד בחיתוליו. ״התחום חווה עלייה במאות אחוזים בתקופת הקורונה. גם לנו בתור חברה היו לקוחות שלצערנו קרסו בתחום התיירות, ומצד שני לקוחות שראו זינוק משמעותי בהכנסות.

"יותר ויותר אנשים משתמשים באפליקציות לפעולות שעד היום נעשו בעולם הפיזי: הזמנת אוכל, זימון תורים לרופא, הפקדת צ'ק, שמירה על קשר עם חברים, הכל בעידן הזה הוא כאן ועכשיו, בעקבות האפליקציות שאצלכם בטלפון. אני חושב שהמגיפה האיצה תהליכים שגם ככה התרחשו באופן טבעי ובעצם יצרה תלות גדולה יותר במכשיר הסלולרי״, הוא מוסיף.

אפליקציות, אילוסטרציה (צילום: AFP)
אפליקציות, אילוסטרציה (צילום: AFP)

ב־2019 החלה מוברסט בתהליך התרחבות בכיוונים נוספים כשרכשה את סטודיו הדיגיטל הישראלי קלאצ', העוסק בהפקות וידיאו מורכבות, אנימציה בדו־מימד ותלת־מימד ובניהול ובניית אתרי אינטרנט. בשנים האחרונות התפתח הסטודיו והוא עובד עם לקוחות כמו HP ,Amdocs ,JFrog ואחרות. ל"מעריב" נמסר כי החברה ממשיכה לבחון את פוטנציאל הרכישה של עוד חברות ישראליות.

מתחילת השנה החברה זכתה במכרזי שיווק גדולים והפכה למשרד השיווק הדיגיטלי והבלעדי של שבע חברות נוספות, והגדולה בהן היא דרופבוקס העולמית.

על רקע ההתרחבות מבחינת תחומי פעילות ופורטפוליו הלקוחות הגדל, החברה נמצאת בתהליך התרחבות משמעותי. על אף מגיפת הקורונה, מוברסט פתחה 22 משרות נוספות וזאת לאחר שכבר צמחה במצבת כוח האדם ב־67% בחצי השנה האחרונה. כל זאת כדי להמשיך ולהפוך את מוברסט לחברת שיווק האפליקציות הגדולה בעולם.