ישראל רוט מרעננה גדל על אהבת המוזיקה ובילדותו ניגן בפסנתר ובאורגן. האהבה הזו לא נתנה לו מנוח לאורך השנים, דגדגה, נדנדה, אפילו הציקה. כך זה נמשך עד שנקלע למה שהוא מגדיר כ"משבר גיל ה-50", כאשר קם בוקר אחד ושאל את עצמו שאלה הרת גורל כ"אם לא עכשיו, אימתי?".

רוט מצא עצמו נענה לרחשי לבו ונכנע ללא תנאי. במקום לחדש את עלומיו ברכישת אופנוע כבד, הוא שב בתשוקה אל חיקה המפנק של המוזיקה ותוך כדי קרנבל הבחירות הוציא את "שנה א'", אלבום בכורה בגיל 56, עם שירים מתוצרת עצמית. "פתאום התחלתי לכתוב מילים של שירים ואחריהן באו לי גם מנגינות", נפעם.

אם תשאלו אותו, לא היו אלה רק פרץ יצירתי בלתי נשלט, או כישרון אמנותי יוצא דופן, שהביאוהו להגשמת החלום, אלא פעילות התוכנה שלו בענף הרפואה, שמממנת לו את כל התענוג. כך, הצליח להשתתף בסדנה של כתיבה והלחנה - ברימון, שהעביר חמי רודנר, מי שגם חיבר אותו עם המפיק המוזיקלי ערן וייץ. זה היה רק הסיפתח עבור רוט.

"אחרי ששרתי בסדנה של חמי, הבנתי שהשירה שלי יכולה להשתפר והלכתי לשיעורי פיתוח קול אצל טלי מן, כשכזמרת משתתפת בביצוע אחד משירי האלבום", הוא העיד וציין כי למד גם דן תורן, ממאיר גולדברג ומהזמרת עינב ג'קסון כהן למד. "מורי שנה א' שלי", הוא מכנה אותם.

לא רק הם. זה מכבר לא נתקלנו בזמר חדש, שנבחרת-חלומות כזאת של נגני ליגת העל התייצבה לנגן למענו כמו זו שרוט זכה בה, כשעמו המפיק המוזיקלי ערן וייץ, אשר גם על הגיטרות ועל הקלידים. שימו לב לשמות: אלעד אדר - פסנתר; סלעית להב - חליל ואקורדיון; מאיה בלזיצמן - צ'לו; גליה חי - ויולה; אבנר קלמר - כינור ומתן אפרת - תופים. ואילו בנגינה בבס התחלקו חמי רודנר ו...דנה רוט, בסיסטית בוגרת ברקלי בבוסטון, שלגמרי לא במקרה היא בתו של ישראל רוט. גם קולה של מיכל, בתו השנייה, נשמע בהקלטה.

הפקת אלבום היא חצי עבודה. מה עם הופעות?
"שאלה מצוינת! אני מודע לכך שזה השלב הבא".

עם הידיעה הזאת אתה הולך לקרוע את הבמות?
"'לקרוע' אני לא חושב. בכל זאת אני בן 56 וגם עסוק בהייטק. עם זאת, ברור לי שאי אפשר להסתפק רק בשירה באולפן".