ראשי הרשימה המשותפת חברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי וסאמי אבו שחאדה צפויים להיפגש עם יו”ר יש עתיד ח”כ יאיר לפיד במסגרת מאמציו לגייס תומכים שימליצו עליו לנשיא המדינה. אתמול (שני) נועדו ראשי הרשימה המשותפת ביפו והחליטו כי יקבלו החלטה בנושא רק לאחר שישמעו את לפיד ויבינו מהם כוונותיו ותוכניותיו.

ח”כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) אמר לקראת הפגישה: “אנו עדיין בודקים את כל האופציות כי שום דבר לא ברור. אנו רוצים לדעת אם לפיד מבקש להוביל את המהלך בעצמו, או לתת את ההובלה לבנט, מי בגוש, מה התוכניות והאג’נדה. אנחנו רוצים להחליף את נתניהו ולא ניתן יד לשום מהלך שיאפשר לו להמשיך לעמוד בראשות הממשלה. בעבר המלצנו על גנץ והוא הלך בסוף עם נתניהו. אנחנו לא רוצים לחזור על השגיאה”, הדגיש. עוד אמר סעדי כי לרשימה המשותפת שורה של דרישות תמורת המלצה על לפיד, אך הוסיף: “עדיין לא הגענו לשם”.

שלשום בערב התכנסה מועצת השורא של התנועה האסלאמית והחליטה להקים צוות מיוחד שינהל את המגעים הקואליציוניים, בהמשך לפגישה של יו"ר רע"ם ח"כ מנסור עבאס עם לפיד. כמו כן, הוחלט על מינוי חברת הכנסת לשעבר אימאן ח'טיב לסגניתו של עבאס לקראת המשך המגעים עם יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן, אך גם עם הליכוד.

בתוך כך, שועאע מסארווה מנסור, ראש עיריית טייבה ומקורב למנסור עבאס, שלל אתמול כל אפשרות של תמיכה בקואליציה שתכלול את הציונות הדתית. לדבריו, "הסקטור הערבי לא יסלח ולא ישכח לכל מי שיתמוך בממשלה עם בן גביר וסמוטריץ' - מי שקורא להריסת מסגד אל־אקצא, להדרת הערבים, לרצח בני האומה הערבית ולשנאת חינם. בשבילנו זה לא קו אדום, זה קו שחור".