לאחר יותר משנה שהיה סגור, מעבר טאבה נפתח היום (שלישי) למעבר מחוסנים ומחלימים, שיוכלו לצאת מישראל לסיני ולשוב ארצה ללא בידוד. תורים ארוכים נרשמו החל משעות הבוקר, למרות שמספר היוצאים מוגבל ל-300 ביום. 

כאמור, על פי התקנות שאישרה הממשלה, רשות שדות התעופה תווסת את מספר היוצאים והנכנסים דרך מעבר גבול טאבה לכ־300 נוסעים יוצאים ו־300 חוזרים ביום בשלב הראשוני. ויסות הנוסעים יתבצע באמצעות מכירה מוגבלת של אגרות המעבר.

בעת היציאה יידרשו הנוסעים להציג את אישור התשלום ליום המבוקש. 40 איש יוכלו לעבור בגבול באופן רגלי בכל שעה. רכבים ישראליים פרטיים לא יוכלו לעבור את הגבול ונופשים המעוניינים להגיע לאילת עם רכב יוכלו להחנות אותו בשדה התעופה הישן בעיר. גם השבים ממצרים יידרשו להירשם מראש.

נוסף על כך, ישנו צורך בשלוש בדיקות קורונה שליליות. אחת מהן 72 שעות לפני היציאה מהארץ וחציית הגבול לסיני, השנייה ב-72 השעות שלפני החזרה לארץ, והשלישית במעבר הגבול עצמו, לפני הכניסה לישראל, בדיקה מהירה שנותנת תוצאה בתוך דקות אחדות.

ההערכות הן שבשבועות הקרובים תחודש גם התיירות לירדן, שמקדמת מתווה של איים ירוקים שיאפשר לבקר בעקבה, בפטרה ובאתרים נוספים. בתוך כך, ועדת החוץ והביטחון החליטה אתמול שלא לאשר את בקשת הממשלה להמשיך להסתייע באיכוני שב"כ. משמעות הדבר היא כי הסמכות של הממשלה להסתייע בכלי שב"כ תפקע ביממה הקרובה אם הממשלה לא תכריז על הסמכה חדשה.