בצל הדיווחים על התנגדותו של בנט להקמת ממשלה הכוללת את מרצ, במפלגת השמאל העבירו הבוקר (שלישי) מסר ברור לראשי "גוש השינוי". חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) אמרה בראיון בגלי צה"ל כי "חברים בגוש השינוי יגלו שאי אפשר להחזיק בחבל בכל קצותיו, לדבר על שינוי תוך כדי שפוסלים את החברה הערבית ואת השמאל. אם אנחנו רוצים להתקדם לשינוי, יש דבר אחד שעומד במוקד - קואליציה בתמיכת נציגי אזרחי המדינה הערביים".

יו"ר מפלגתה, ניצן הורוביץ, הוסיף בראיון בכאן ב': "יש את העניין של הסתמכות על מפלגות ערביות. נתניהו מבטיח לעבאס הרים וגבעות. למה בנט וסער צריכים להיות 'יותר קדושים מהאפיפיור'? סער ובנט מבינים את העניין ואני חושב שדרוש אומץ והחלטה מנהיגותית".

נפתלי בנט במטה ימינה (צילום: אהוד אמיתון/TPS)
נפתלי בנט במטה ימינה (צילום: אהוד אמיתון/TPS)

הורוביץ הבהיר גם כי "נמליץ על יאיר לפיד. הוא המועמד המועדף, ההגיוני והריאלי להקים ממשלה אחרת ללא נתניהו. יש כמה אפשרויות ותרחישים לזה. מי שחושב שהוא ימתין לסיבוב השני כמו בנט או סער – אנחנו ניגרר לבחירות חמישיות. זה הזמן ללכת ביחד".

גם יאיר גולן, חבר הכנסת שהוצב שלישי ברשימת מרצ בבחירות, תמך גם הוא בלפיד בפוסט בפייסבוק: ״בנט, אתה לא יכול להיות ראש ממשלה, אפילו לא ברוטציה. אין לך לגיטימציה עם שבעה מנדטים רק בגלל שאתה נורא רוצה. סער, אתה לא יכול להיות ראש ממשלה עם שישה מנדטים, ואתה יודע את זה. גנץ, אתה כבר ניסית, נכשלת, הושפלת, עזוב אותנו במנוחה - אין לך אופי לזה. מה נשאר, רק לפיד. בלי רוטציה, בלי תנאים, בלי קומבינות״.

ג'ידא רינוואי זועבי, מספר 4 במרצ, התייחסה בראיון בגל"צ למגעים בין הליכוד לרע"מ, ואמרה: "מנסור עבאס ואני מדברים כל הזמן. אני מאמינה שברע"מ יקבלו את ההחלטה הנכונה ויביאו להדחת נתניהו".

עיסאווי פריג', שהוצב במקום החמישי ברשימה, הוסיף ב-103FM: "תמיכה מבחוץ? לא בא בחשבון, אני לא כלב מצורע, אני רק בפנים". הוא הדגיש במהלך השיחה עם בן כספית וינון מגל: "אצביע נגד כל קואליציה שלא אשב בה. מרצ חלק מהממשלה הבאה - אם לא, נצביע נגד".