מפקחי החיסונים בגרמניה הודיעו היום (שלישי) על 31 מקרים בהם נוצרו קרישי דם נדירים במוח, לאחר קבלת החיסון של חברת אסטרהזניקה. בתשעה מהמקרים - הסיבוכים הובילו למוות. קרישי הדם שנוצרו מכונים "פקקת הסינוסים הוורידיים במוח", כאשר ב-19 מהמקרים נוצר מחסור בטסיות הדם. למעט שני מקרים מתוך תשעת מקרי המוות, הדיווחים נגעו לנשים בטוווח הגילים 20-63. שני הגברים היחידים היו בני 36 ו-57.

בתוך כך, קבוצת בתי חולים בבירת גרמניה, ברלין, Charite ו-Vivantes הפסיקו את השימוש בחיסוני אסטרהזניקה נגד הקורונה עבור נשים מתחת לגיל 55, כך פורסם בעיתון הגרמני "דר טגספיגל".

קורונה, סגר בגרמניה (צילום: רויטרס)

מדובר בכ-36 אלף אנשי צוות, המפעילים בין היתר גם בתי אבות. על פי הידיעה בעיתון, כשני שלישים מצוות בית החולים הראשון, Charite, חוסנו עד כה, ו-70% מצוות העובדים במקום קיבלו זריקה אחת מהחיסון של החברה הבריטית. עם זאת, טרם נמסרה תגובה רישמית מבתי החולים הללו.

בחודשים האחרונים עלו תהיות רבות באשר לסכנות הטמונות בחיסון זה, שפותח יחד עם אוניברסיטת אוקספורד. בתוך כך, לפני כשבועיים הודיע ארגון הבריאות העולמי כי בכוונתו לבחון דיווחים שהתקבלו באשר לתופעות הלוואי שבשימוש בחיסון. זאת, על אף שטרם הוכח כי התקריות שדווחו עליהן הן תוצר ישיר של החיסון.

על רקע החשש מפני השימוש בחיסון אסטרהזניקה, מתוקף תופעות הלוואי שייחסו לו, מדינות רבות השעו את השימוש בו, אך התופעה אינה גורפת. זאת ועוד, במקביל לבחינת החיסון, ארגון הבריאות העולמי הודיע כי יתרונות החיסון של החברה עולים על חסרונותיו.