אב הטיפוס ה-11 של החללית סטארשיפ – SN9 של ספייס אקס התפוצץ היום (שלישי) לאחר מה שנראה כשיגור מוצלח של טיסת ניסוי לגובה של עשרה קילומטרים. 

הרקטה היא אב-טיפוס של החללית "סטראשיפ" של החברה, המיועדת לשגר בני אדם ולוויינים למסלול סביב כדור הארץ, ובהמשך אף לבצע נחיתות מאוישות על הירח ומאדים.  הרקטה בנוייה מפלדת אל-חלד, כמו גם הגרסאות המוקדמות שלה שנחשפו על ידי אילון מאסק בשנת 2019.
 
בשלב זה לא ברור בדיוק מה הוביל להתרסקות, שכן ה"לייב" של החברה ממבחן הטיסה קפא בעת הנחיתה, וערפל סמיך סביב מתקן SpaceX בטקסס הקשה על העדים לראות מה קרה.

"משהו משמעותי קרה זמן קצר לאחר תחילת הנחיתה. נוכל לדעת מה זה היה כשנתחיל לבחון את החלקים בהמשך היום", כתב מאסק בחשבון הטוויטר שלו. 

מהנדס האינטגרציה הראשי של SpaceX, ג'ון אינספרוקר, ציין כי הערפל הסמיך באזור מנע מהחברה לצלם מעבר למה ששודר מהמצלמות שהיו על הרקטה עצמה. "המראה הקפוא שראינו במצלמה לא אומר שהמתינו לחזרת האות; החללית ה-11 לא חוזרת. אל תחכו לנחיתה", אמר אינספרוקר. "נראה שאיבדנו את כל הנתונים מהחללית והצוות כמובן רחוק ממשטח הנחיתה, אז נגיע לשם ונראה מה היה לנו".  

כזכור, אב-טיפוס נוסף של רקטה של חברת SpaceX התפוצץ בתחילת החודש בבוקה צ'יקה שבטקסס, שלוש דקות אחרי שנחת בהצלחה. הניסוי הועבר בשידור חי ברשת, אולם נקטע גם הוא לפני שהרקטה עלתה בלהבות. 

SpaceX השיקה בהצלחה ארבעה אבות טיפוס של Starship במבחני טיסה בגובה רב, החל מ-SN8 בדצמבר, אחר כך SN9 בפברואר ו- SN10  ו-NS11 במרץ. אך בעוד שהשיגורים עבדו במידה רבה על פי התוכנית, ניסיונות הנחיתה הסתיימו כל אחד במגוון פיצוצים. יש לציין כי SpaceX היא בונת הרקטות הגדולה היחידה שמנסה כיום להנחית לאחר השיגור ולא משמידה את אבות הטיפוס.