חברת נייקי תובעת ארגון אומנות מברוקלין בשם MSCHF, שייצר את "נעלי השטן", המכילות טיפת דם אנושי בסולייתן. ולא, הדם זה לא מה שמפריע לנייקי. יצרנית הנעליים המפורסמת הגישה את התביעה בגין הפרת סימן מסחרי, זאת בעקבות שימוש של הארגון מברוקלין בנעלי ההתעמלות של החברה מסוג נייקי אייר מקס 97 (Nike Air Max 97s) ללא אישורה.

הנעליים, בצבע אדום־שחור, פרי שיתוף פעולה של MSCHF עם הראפר האמריקאי ליל נאז X, עוררו בימים האחרונים סערה ברשתות החברתיות סביב הוויכוח על דימויים שטניים בעולם המוזיקה - זאת לאחר שהוצעו למכירה שלשום במהדורה מוגבלת של 666 זוגות, שאזלו תוך דקה אחת בלבד ובמחיר מופקע של 1,018 דולר לזוג. 

מלבד טיפות דם, שנתרמו על ידי חברי קבוצת האומנות, הנעליים כוללות גם תליון של כוכב מחומש וצלב הפוך, לצד המילים "10:18 LUKE". מדובר בהתייחסות לפסוק בברית החדשה: "ראיתי את השטן נופל כמו ברק משמיים". כל זאת במקביל ליציאה של שירו החדש של הראפר X Montero (Call Me By Your Name). 

נייקי, שהגישה השבוע את התביעה לבית המשפט הפדרלי בניו יורק, טענה שהיא "לא קשורה בשום צורה לפרויקט זה". החברה הוסיפה כי השימוש בסימן המסחרי שלה "בלבל והוליך שולל" את הצרכנים, שחשבו כי נייקי ייצרה את הנעליים. היו לקוחות שאף קראו להחרים את נייקי בתגובה להשקת "נעלי השטן", מה שלטענת החברה גרם נזק למוניטין ולמכירות שלה. 

"נייקי מגישה תביעה זו כדי לשמור על השליטה במותג שלה, כדי להגן על הקניין הרוחני שלה, ולעשות סדר בבלבול בשוק על ידי יישור קו - נייקי לא אישרה את 'נעלי השטן'", נאמר בתביעה.