סגן ניצב אמיר ג'יבלי, ראש ענף מבצעים באגף התנועה של משטרת ישראל, שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב־103fm על הפקקים הכבדים ברחבי הארץ בימים האחרונים: "החג הנוכחי רק ממחיש לנו מה קורה כשמרבית אזרחי ישראל נמצאים בארץ ומבלים בהמוניהם. אנו מרגישים שאחרי השנה המאתגרת הזו, הרבה ישראלים מבלים בחיק המשפחה, ואנו מרגישים את זה בכבישים". 

 הוא הוסיף כי "אגף התנועה לא רק צפה שזה יקרה, אלא הוא גם נערך בכוחות מתוגברים כדי לתת מענה לציבור משתמשי הדרך. מאות שוטרים, מתנדבים ואופנועים פרוסים מקרית שמונה ועד אילת והמיקוד שלנו הוא הכוונה וזרימת התנועה". 

ג'יבלי הסביר כי מבחינת המשטרה, "בכל מקום שבדרך כלל אנחנו מרגישים את העומסים, אנחנו מרגישים אותם גם היום. אי אפשר להתעלם מהעובדה שהצפון מושך היום הרבה יותר קהל מהדרום, אבל אנחנו בהחלט מרגישים שיש עומס גדול מאוד בכל הארץ. בסך הכל, הכביש לא יכול להכיל כמות כזאת של כלי רכב בו זמנית". 

בפנייה לציבור, אמר כי "יש לא מעט אנשים שלצערי נוסעים בשול כשיש עומס, אבל אני מזכיר לכולם שהשול חייב להישאר פנוי. השול הוא לא נתיב נסיעה. אתמול לדוגמא הייתה תאונה באזור יוקנעם, כמעט והיינו צריכים להיעזר במטוס בגלל שהאנשים סגרו את השול בעומס. השול הוא המקום דרכו אנחנו מזרימים כוחות בזמן חירום ואנחנו צריכים להשאיר אותו פנוי". 

הוא המליץ: "ככל שנקדים לצאת, אנחנו נהיה פחות תקועים בעומסי התנועה. לגבי הערב - הסיפור הוא שונה. הפקקים הם בכל הארץ עד שעות הערב המאוחרות. ההמלצה שלנו היא להיות סבלניים, להתכונן לנסיעות ארוכות, לבצע עצירות לצורך התרעננות. אם יש ילדים ברכב, תדאגו להם לתעסוקה בזמן הנסיעה, אל תעצרו בצד הדרך אלא אם כן מדובר בתקלה. וחגורות בטיחות זה מציל חיים, אנחנו רואים את זה שכשרכב מתהפך - החגורה מצילה חיים".