חברת הכנסת המיועדת אמילי מואטי ממפלגת העבודה, הודיעה לשגריר צרפת בישראל כי היא מוותרת על אזרחותה הצרפתית בעקבות בחירתה לכנסת ה־24. זאת, על בסיס חוק יסוד: הכנסת, שקבע כי חבר כנסת לא רשאי להצהיר אמונים, אלא אם פעל להסרת אזרחותו הנוספת. מואטי פנתה לשגריר בבקשה לפתוח בהליכים לביטול אזרחותה הצרפתית, והנושא הועבר לטיפול המחלקה הקונסולרית בשגרירות.

בעבר נאלצו עשרות ח"כים לוותר על ארחות זרה, בהם נפתלי בנט (ארה"ב), משה פייגלין (אוסטרליה), קארין אלהרר (צרפת), חיים ילין (ארגנטינה), קסניה סבטלובה ועבדאללה אבו מערוף (רוסיה). בכנסת ה־20 ניסו הח"כים לשעבר נאוה בוקר ואכרם חסון לקדם הצעת חוק שנועדה לבטל את הדרישה לביטול אזרחות זרה - אך היא לא אושרה. בתוך כך, בכנסת יערכו ביום שני קורס מזורז להכרת עבודתה עבור 28 הח"כים החדשים.

מזכירת הכנסת ירדנה מלר הורוביץ, היועצת המשפטית עו"ד שגית אפק, מנהל חטיבת המידע שמוליק חזקיה ודובר הכנסת שמוליק דהן ירצו לח"כים החדשים על תפקידי הכנסת, עבודת המליאה והוועדות, חקיקה, פעילות תקשורתית ועוד. בחלק המינהלי יתדרך קצין הכנסת ניצב יוסף גריף את הח"כים המיועדים בנושאי אבטחה וביטחון, וחשב הכנסת יציג להם את תנאי השכר והתנאים הנלווים. בסיומו של הקורס המזורז יזכו הח"כים הטירונים לסיור במשכן הכנסת, וגולת הכותרת - סיור במליאה והתנסות ראשונה עם כפתורי ההצבעה.