הולכים לבחירות? לא רק בישראל המצב הפוליטי מסובך, וגם ברשות הפלסטינית נרשמת אי יציבת מנהיגותית מתמשכת. בימים אלו נבחנת האפשרות ללכת לבחירות ברשות הפלסטינית, זאת לאחר 15 שנים בהן לא התקיימו כאלו. אבו מאזן צפוי להתמודד מול מרוואן ברגותי, שנמצא במאסר כבר תקופה ארוכה. הפעם, על פי דיווח באל-מיאדין, ברגותי צפוי להתמודד בסיעה עצמאית שיפתח מחוץ לפת"ח.

על ההתמודדות הצפויה בין השניים, אם בכלל תתקיים כזו, שוחחה היום (רביעי) הפרשנית לענייני ערבים שמרית מאיר עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM, וקבעה פרט מעניין: "על פי סקרים, בתחומי הרשות הפלסטינית יש 21% מתלבטים בכל אחד מהגושים".

"מישהו שכנע את אבו מאזן שהדרך שלו להתקבלות בממשל ביידן - זה בחירות", פתחה מאיר את דבריה. "אמרו לו שלא היו בחירות כבר 15 שנה, שזו לא דמוקרטיה, שהוא לא מנהיג לגיטימי. אבו מאזן שמע לעצה והלך למהלך של בחירות ואז קרה אחד לאחד מה שקרה ב-2006, מרואן ברגותי אמר מהכלא שהוא רץ".

"יש בעצם שתי בחירות, אחת לפרלמנט במאי ואחת לנשיאות ביולי. ברגותי אמר למקורביו כי הוא מקים מפלגה שתתחרה גם ברשימה של פת"ח וגם ברשימה של חמאס. ולמה? כי הוא מרגיש מתוסכל מחוסר הכבוד שהוא מקבל ומרגיש שהוא צריך לבוא לידי ביטוי. כך קרה שאבו מאזן נתקע בצב בו התנועה שלו מוחלשת ולא כבר פופולרית", המשיכה.

אבו מאזן (צילום: פלאש 90)
אבו מאזן (צילום: פלאש 90)

"צריך להגיד שברגותי הוא הפוליטיקאי הפלסטיני הפופולרי ביותר בהפרש אדיר מכולם. וזה גם בגלל שהוא אסיר ששילם בחירותו על המאבק וגם כי הוא לא שחקן כבר הרבה שנים ולכן אי אפשר להאשים אותו במצב הנוכחי. הדבר שאבו מאזן היה הכי רוצה כרגע זה שנתניהו יגיד שישראל לא תסכים בשום פנים ואופן לחירות במזרח ירושלים, ואז בעצם הוא יוכל להגיד שבגלל ישראל הוא מבטל את הבחירות. הבעיה היא שכבר אף אחד לא קונה את התירוץ הזה ברשות הפלסטינית", סיכמה את דבריה.

"אני מאוד סקפטית לגבי סקרים ברשות הפלסטינית. להכניס שאלונים לעזה ולצפות שהם יצאו אמינים, זה בעייתי מאוד, כי האנשים שם הם לא מאוד זהירים עם דעתם. בנוסף לכך, בגלל שכבר לא היו בחירות 15 שנה, כל הסקרים הם על יבש ולא על רטוב. כרגע נראה כי על שני הגושים יש 21% של מצביעים שמתלבטים, כלומר מספר מאוד גבוה של אנשים שלא מוצאים את עצמם באף גוש".