ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת בה קרא ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער ויו"ר ימינה נפתלי בנט להצטרף לממשלה בראשותו: "בואו נשים את המשקעים מאחורינו ונקים ממשלת ימין יציבה שתחזיק מעמד לשנים".

"לאחר שלוש מערכות בחירות ללא הכרעה, הפעם העם אמר את דברו במובהק. הציבור נתן למפלגות הימין רוב ברור של 65 מנדטים שמאפשר להקים ממשלה יציבה, שדרושה לישראל ליציאה מהקורונה כמו אוויר לנשימה", אמר נתניהו, "ממשלה יציבה כזו תכהן לאורך שנים ותוביל את ישראל לטובת כל אזרחיה להישגים אדירים. האתגרים העומדים לפנינו מחייבים זאת".

"אחרי החיסונים, עלינו להזניק את הכלכלה, לעצור את ההתקדמות האיראנית, להביא מיליוני חיסונים נוספים גם לילדינו שיבטיחו שלא נחזור לקורונה כלכלית. כל ממשלה אחרת, תהיה ממשלת שמאל לא יציבה שתוקם באופן ברור ומובהק בניגוד לאידיאולוגיה של הרוב העצום שהצביע לליכוד וליתר הימין", הוסיף נתניהו. 

"ממשלה כזו, עם הניגודים הפנימיים בתוכה יכולה להרוס את כל ההישגים שהשגנו ואני אומר לכם שהיא תיפול מהר. בעת הזו אנו יוצאים ראשונים בעולם מהקורונה ולכן אני פונה לנפתלי בנט וגדעון סער - זה לא סוד שהיו בינינו מחלוקות לאורך השנים אבל ידענו להתגבר עליהם ולעבוד יחד לטובת ישראל. אני אומר בואו נשים את המשקעים מאחורינו. בואו נקים ממשלת ימין יציבה שתחזיק מעמד לשנים. ישראל ועתידה הם הדבר החשוב באמת".

"זה מה שהציבור העצום שתמך בליכוד ובימין מצפה שנעשה. אני חושב שכל אחד מאיתנו האמין שנוכל להגיע לממשלה ללא שותפות עם האחר לפני הבחירות, אבל העם אמר את דברו והחליט שאנחנו חייבים לשבת יחד. אני קורא לכם, חזרו הביתה למקומכם הטבעי, בואו נתאחד ונקים ממשלה ימנית יציבה. בעזרת השם בואו נביא לאזרחי ישראל בשורה ותקווה - ממשלת ימין מאוחדת ויציבה שתדאג כמו שתמיד דאגנו לכל אזרחי ישראל".

סער דחה את קריאתו של נתניהו וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "באותו יום ממש שבו הוא ואנשיו שוב מפיצים נגדי ונגד נשיא המדינה תיאוריות קונספירציה הזויות וכוזבות - נתניהו פונה אלי כדי שאצטרף אליו. תשובתי: אקיים את התחייבותי לבוחר. לא אצטרף ולא אתמוך בממשלה בראשות נתניהו. המשך כהונת נתניהו המעדיף את טובתו האישית על טובת המדינה - פוגעת בישראל".

סער הוסיף: "מאידך, ממשלה בראשות אדלשטיין, כ״ץ או ברקת - ניתן להקים בקלות ובמהירות אם נתניהו יעדיף לשם שינוי את טובת המדינה על טובתו האישית, יפנה את הדרך ויאפשר למדינה להתקדם".

בתוך כך, בחדשות 12 פורסמה הצעתו של נתניהו לבנט בניסיון לשכנע אותו להמליץ עליו להרכבת הממשלה. לפי הפרסום, נתניהו מציע לבנט כניסה מיידית לליכוד בתמורה להמלצה לנשיא בשבוע הבא, בתקווה שהצעה תימנע את חבירתו של בנט לגוש השני, ותקדם את נתניהו בדרך להקים ממשלה.

ההצעה כוללת תיקים בכירים בממשלה הבאה, שיריון של שבעת חברי ימינה ב-37 המקומות הראשונים ברשימת הליכוד בשתי מערכות הבחירות הקרובות, לא משנה מתי ייערכו. בנוסף, מוצע לבנט ייצוג באותו יחס במרכז הליכוד ובקרב מתפקדי המפלגה, דהיינו כ-17% מחברי כל המוסד (20 אלף מתפקדים וחברי מרכז ליכוד). עוד דווח כי נתניהו נפגש השבוע עם יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ כדי לקבל את הסכמתו למהלך.

מפלגת ימינה מסרה בתגובה לפרסום ולקריאתו של נתניהו להצטרף לממשלה בראשותו: "נפתלי בנט דואג לאזרחים, לא לשיריונים. בנט ימשיך לעשות כל מאמץ כדי להקים ממשלה טובה ויציבה שתחלץ את ישראל מהכאוס".